در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران؛

اهدای عواید حاصل از فروش «جمشید طلوع2» به بنیادکودک

عواید حاصل از فروش «جمشید طلوع2» در مراسم رونمایی به بنیادکودک اهدا شد.

اهدای عواید حاصل از فروش «جمشید طلوع2» به بنیادکودکبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عواید حاصل از فروش «جمشید طلوع2» با حضور محمد چرمشیر ویرایش‌گر و اشکان رهگذر نویسنده در رونمایی از این گرافیک نوول در نخستین روز از دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، به بنیادکودک اهدا ‌شد.

فروش مجموعه دو جلدی «جمشید طلوع» از سری گرافیک نوول‌های «آخرین داستان» که با برداشتی آزاد از شاهنامه دوران پادشاهی جمشید را روایت می‌کند، در این مراسم با 10 درصد تخفیف به نفع بنیادکودک، به فروش رفت. 

محمد چرمشیر ویرایش‌گر این رمان مصور در مراسم رونمایی از کتاب مصور «جمشید طلوع2»، با تشویق جوانان برای حضور بیشتر در این حرفه، اقتباس‌های جدید از کتاب‌های قدیمی را جسارت بسیار زیبایی دانست و خطاب به نقادان این هنر، به این نکته اشاره کرد که اقتباس از یک داستان، تنها به یک یا دو شخصیت از آن می‌پردازد و نباید همه داستان را بر پایه آن قضاوت کرد. 

اشکان رهگذر، نویسنده این کتاب مصور نیز با معرفی بنیادکودک به بازدیدکنندگان حاضر در برنامه، اهداف و فعالیت‌های این موسسه را در حمایت از تحصیل دانش‌آموزان با استعداد نیازمند سراسر کشور برشمرد و گفت: بنیادکودک موسسه¬ خیریه‌ بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان¬‌دوستانه از 23 سال پیش با کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور و تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی، در حمایت از تحصیلِ دانش¬آموزان با استعدادِ نیازمند فعالیت می‌کند و در حال حاضر، 9 هزار دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران با 28 نمایندگی داخلی در سراسر کشور و 8 شعبه برون‌مرزی در سطح بین‌الملل، بورسیه کرده است. 

در این برنامه تابلویی از تصویر روی جلد کتاب مصور «جمشید طلوع2» به منظور یادبود توسط محمد چرمشیر و سایر علاقه‌مندان این هنر امضا شد که شوروهیجان خاصی را در میان بازدیدکنندگان به همراه داشت.

همچنین، همزمان با رونمایی از گرافیک نوول «جمشید طلوع2»، نشست بررسی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

رمان مصور دوجلدی «جمشید طلوع» که جلد نخست آن پیش از این در دی‌ماه امسال رونمایی شد، برداشتی آزاد از شاهنامه است که آغاز دوران پادشاهی جمشید را روایت می‌کند. دو جلد بعدی این رمان مصور با عنوان «جمشید غروب» هم با روایت دوران انحطاط پادشاهی جمشید تا پیش از اکران انیمیشن «آخرین داستان» منتشر خواهد شد. فائزه سپهرصادقیان، سرپرست تصویرگران و شیوا گل‌محمدی و داوود دیبا از تصویرگران این رمان مصور هستند.

پایان قصه رمان مصورهای دوران پادشاهی جمشید به آغاز قصه انیمیشن «آخرین داستان» که اواخر حکومت جمشید تا ابتدای حکومت آفریدون را روایت می‌کند، پیوند می‌خورد. چهار جلد بعدی این مجموعه هشت جلدی در رابطه با یکی از شخصیت‌های مرموز این انیمیشن همزمان با اکران منتشر خواهند شد.

گفتنی است؛ این مراسم رونمایی در عصر روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه در غرفه استودیو هورخش در محل برگزاری جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری با حضور عموم علاقه‌مندان برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار