مشهد؛

خرید کالای ایرانی موجب کاهش قاچاق می شود

عزم ملی برای خرید کالای ایرانی، می تواند با حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه عرضه کالای قاچاق را محدود و به ریشه کنی این معضل منجر شود.

خرید کالای ایرانی موجب کاهش قاچاق می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدابراهیم افشاری دبیر کمیسیون برنامه، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: اگر تقاضا از طرف مردم نباشد عرضه کالای قاچاق محدود و نابود خواهد شد و در این زمینه باید دست نیاز به سوی مبلغان و تریبون داران دراز کنیم.
وی با اشاره به تاثیر قاچاق بر زندگی اجتماع و فرهنگ مردم افزود: قاچاق کالا اساس اقتصاد ما را هدف قرار داده و حال آنکه مردم می توانند بهترین عوامل مبارزه با قاچاق کالا باشند.
وی گفت: در سال 92 با شکل گیری دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی درست، روند کاهشی قاچاق کالا اتفاق افتاد و همچنان تمام توانمان را برای جلوگیری از قاچاق و حمایت از کالای ایرانی به کار می گیریم.
افشاری خراسان رضوی را هدف قاچاق و نه مبدا آن دانست و گفت: اکنون خوشبختانه حجم قاچاق در مرزهای این استان بسیار پایین است و برای توفیق در مبارزه با این معضل تا حد برچیدن کامل آن، باید سطح عرضه را با فرهنگ سازی در مردم کنترل کنیم.
دبیر کمیسیون برنامه و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی گفت: کشف 25 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور در سال 92 به معنی از دست رفتن 2.5 میلیون شغل برای جوانان این مرز و بوم است.
افشاری افزود: خوشبختانه این رقم در سال 94 با کاهش عرضه و مبارزه با قاچاق کالا، به 15.5 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است که البته این نیز بدان معنی است که شانس ایجاد 1.5 میلیون شغل از جوانان ما گرفته شده است.
فرماندار تربت جام نیز گفت: 97 درصد قاچاق کالا از مرزهای غربی کشور صورت گرفته و تنها سه درصد از مرزهای شرقی انجام می شود.
علی رستمی افزود: مبارزه با قاچاق کالا عزم ملی می خواهد و لازم است که دستگاههای اجرایی، قضایی و مردم نسبت به قاچاق کالا حساس باشند و یقینا الگوی مصرف جامعه در جلوگیری از گسترش این پدیده موثر است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.