ایلام؛

مقابله با مشکلات اقتصادی با حمایت از محصولات داخلی

نماینده ایلام: رهایی از وابستگی اقتصادی با تقویت تولید ملی میسر است.

مقابله با مشکلات اقتصادی با حمایت از محصولات داخلی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام؛سلام امینی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر با توجه به اهمیت نقش اقتصاد در توسعه و پیشرفت کشور سال های متعددی را با رویکرد توجه به مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند تا بیش از پیش مردم و مسئولان را نسبت به این مقوله حساس کنند.
 
وی افزود: اگر می خواهیم از وابستگی و مشکلات اقتصادیی رهایی پیدا کنیم ، باید به سمت تقویت تولیدات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی حرکت کنیم.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از معضلات کشور از جمله بیکاری و تورم با ارتقای تولید ملی مرتفع می شود و دشمنان قسم خورده نظام با وجود تحریم های گسترده نفعی از توطئه های خود نخواهند برد.
 
امینی تاکید کرد: هدایت سرمایه های خرد به سمت تشکیل تعاونی ها و حمایت از سرمایه های کلان برای سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور می تواند ایران اسلامی را به سمت و سوی توسعه و پیشرفت رهنمون کند.
 
وی اضافه کرد: با حمایت از تولید کنندگان داخلی می توان گام موثری را برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور برداشت و اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز قابل دسترسی خواهد بود.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین مزیت های کشور و استان ایلام وجود منابع آبی و خاکی فراوان و اراضی حاصلخیز است که در صورت بالفعل کردن این استعدادها ضمن بالا بردن تولید محصولات زراعی و باغی در کاهش بیکاران بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی این رشته نیز مثمر ثمر است.
 
امینی ادامه داد: تحقق این اهداف تنها در سایه بالا بردن کیفیت محصولات داخلی میسر است، بازار کشورهای منطقه فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و در صورت غفلت، سایر کشورها می توانند جای ایران را بگیرند.
 
وی اظهار کرد: تمامی ارگان ها ، صاحبان سرمایه و اقشار مختلف مردم باید نسبت به اجرای این مهم اهمتام داشته باشند تا بتوانیم با قطع وابستگی به کالاهای خارجی در جهت تقویت بنیان های اقتصادی کشور گام برداشته و ایران را به یکی از قطب های اصلی تولید محصولات مختلف تبدیل کنیم.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران اسلامی با وجود داشتن ذخائر عظیم انرژی ، منابع آب و خاک و نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان باید خود را به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های اقتصادی جهان مطرح کند و تحقق این امر نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
 
امینی با اشاره به طرح های مسئولان برای ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی گفت: باید گستردگی محصولات افزایش یافته و برندهای مختلفی بکارگیری شود و این امکان فراهم شود تا تعداد بیشتری از مردم بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بتوانند از این محصولات خریداری کنند تا با رونق فروش ضمن افزایش تولید جوانان بیشتری مشغول بکار شوند.
 
انتهای پیام/ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.