ساری،

جذب دو برابری اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی

دو برابر سهمیه مازندران، اعتبار مکانیزاسیون بخش کشاورزی جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دو برابر سهمیه مازندران، اعتبار مکانیزاسیون بخش کشاورزی جذب شده است.

وی افزود: ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به ۷۰۰ واحد تولیدی و کمک های بلاعوض جبران خسارت سرمازدگی ۳۰ میلیارد تومان به باغداران مرکبات پرداخت شده است.

حیدرپور با بیان اینکه برای خرید ۱۴ هزار تن کیوی۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت اعتبار پرداخت شد، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصدی بانک کشاورزی برای کمک به خسارت دیدگان سرما توسط مدیران به بانک ها معرفی شده و پس از ابلاغ پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سرمای پیش از برداشت مرکبات و کیوی بیش از هزار میلیارد تومان خسارت سنگین و گسترده به کشاورزی مازندران وارد کرد، افزود: دولت ۱۸۰ هزار تن پرتقال را در شکل های مختلف خریداری کرد و نیز به صورت تضمینی مرکبات را از چرخه مصرف خارج کرد، همچنین دولت متعد است تا پیش از پایان سال تمامی پرداخت ها را به انجام برساند.

حیدرپور با بیان اینکه برای فصل زراعی آتی پیش بینی خرید کود و سم صورت گرفته و مشکلی برای تامین این اقلام وجود ندارد، گفت: در مناطق مختلف روستایی با خرید و تامین نیازها در انبار مشکلی وجود ندارد و مدیران شهرستان ها کود و سم تدارک شده را به مناطق برده و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه در مازندران برای خرید ادوات کشاورزی، ماشین و دنباله بند ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان گذاشته شد که‌ ۴۶ میلیارد تومان سهم استان مازندران بود، افزود: از این میزان 80 میلیارد تومان به میزان دو برابر سهمیه استان جذب شده است تا کشاورزان بتوانند به صورت اقتصادی به فعالیت کشاورزی بپردازند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.