بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در آموزش‌های مهارتی

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک بین آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی باعث توسعه آموزش‌های مهارتی می‌شود.

مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از سیاستهای مهم در این حوزه را استفاده از ظرفیت بخشهای دولتی و خصوصی به منظور توسعه آموزش‌ها دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با این هدف امضا شده است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه آموزشهای کاردانش مرحله نهایی و کشوری المپیاد فرش در گرایش بافت، رنگرزی و طراحی در استان فارس برگزار می‌شود.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: گردهمایی مشترکی با سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای به منظور استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین آموزش و پرورش، وزارت تعاون، سازمان فنی حرفه‌ای فراهم شده است.

آذرکیش تصریح کرد: به منظور هم‌افزایی و عملیاتی کردن مصوبه هیات وزیران در سال ۷۱ همچنین اصلاحیه ماده ۹ هیات وزیران آیین‌نامه همکاری به دستگاه‌ها و بنگاه‌های دولتی و خدماتی در توسعه آموزش‌های مهارتی مورد توجه است.

وی افزود: در راستای محور‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که به کاهش نرخ بیکاری و افزایش تولید داخلی کمک می‌کند، این نوع آموزش‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

آذرکیش بیان کرد: برای تحقق اهداف آموزش‌های مهارتی با دستگاه‌های دیگر نیز برنامه‌هایی در نظر داریم تا متناسب سازی با نیاز کار میسر شود.

آذر کیش یادآور شد: همواره به دنبال به روز آوری فرآیند‌ها و برنامه‌ها در حوزه آموزشهای مهارتی هستیم و چنانچه رشته‌های جدیدی ابلاغ شود، برای آموزش آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم تا آموزش‌ها با بهترین کارایی به هنرجویان ارائه شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار