اصفهان؛

در حال حاضر 3500 نفر درشهرک صنعتی علویجه مشغول به کار هستند

مدیر عامل شهرک صنعتی علویجه گفت: با هدف ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت این شهرک در دو فاز 80 و 120 هکتاری تأسیس شد و در حال حاضر 3500 نفر در این شهرک 200 هکتاری مشغول به کار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ابراهیمی  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه شهرک صنعتی علویجه اظهار داشت: شهرک صنعتی علویجه در سال 70 کلنگ زنی شد و امسال ربع قرن از عمر آن می‌گذرد.

وی افزود: شهر علویجه 60 سال قبل حدود 15 هزار نفر جمعیت داشته اما از آنجا که شغل مردم کشاورزی بوده به دلیل خشکسالی و بیکاری در سال 70 به 3500 نفر کاهش پیدا کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شهرک صنعتی علویجه ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت این شهرک در دو فاز 80 و 120 هکتاری تأسیس شد و در حال حاضر 3500 نفر در این شهرک 200 هکتاری مشغول به کار هستند.

ابراهیمی با بیان این که زیرساخت‌های لازم در این شهرک وجود دارد، گفت: 250 واحد صنعتی مجوز گرفته و 130 واحد به بهره‌برداری رسیدند که در چند سال اخیر 30 واحد از آن‌ها تعطیل شده‌اند، صنایع فلزی، شیمیایی و نساجی از جمله بخش‌هایی هستند که در شهرک صنعتی علویجه فعالیت دارند.

وی با انتقاد از عدم حمایت از شرکت‌های تولیدی عنوان کرد: یکی از چالش‌هایی که امروز بسیاری از واحدها با آن درگیر هستند و برخی نیز به همین دلیل تعطیل شده‌اند، پرداخت ارزش افزوده است که بر خلاف قانون از آن‌ها گرفته می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شهرک صنعتی علویجه توضیح داد: ارزش افزوده باید یک بار و تنها از مصرف کننده نهایی گرفته شود نه از رده‌های میانی، این اتفاق باعث می‌شود مردم در نهایت چندین بار ارزش افزوده پرداخت کنند.

ابراهیمی با بیان این که صنایع ریخته‌گری آلودگی‌های اجتناب ناپذیری دارند، اظهار داشت: شرکت کیمیا چدن اخیراً به دلیل شکایت‌هایی که انجام شده به جای پرداخت ریالی یا حبس به کاشت درخت محکوم شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شهرک صنعتی در پایان خاطر نشان کرد: فضای سبز محیط زیست این شهرک تا پیش از این حدود یک هکتار بود که با کاشت 1500 نهالی که امروز انجام می‌شود به یک و نیم هکتار می‌رسد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.