اصفهان؛

دو هکتار از محوطه سپاه ناحیه گلپایگان درختکاری شد

فرمانده سپاه ناحیه گلپایگان از اجرای طرح درخت کاری و چمن کاری در دوهزار هکتار از زمین های محوطه سپاه این ناحیه خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ محمد اسماعیل علیشاهی بعداز ظهر روز چهارشنبه هنگام بازدید جمعی از مسئولان شهرستان گلپایگان از این طرح گفت:این طرح در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری سال گذشته، با غرس 372 نهال به یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان گلپایگان آغاز شد.

وی افزود: در ادامه اجرای این طرح، یک هزار بوته گل محمدی نیز با بهره گیری ازراهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی و مهندسی سپاه ناحیه سپاه گلپایگان در این محوطه کاشته شد.

فرمانده سپاه ناحیه گلپایگان همچنین گفت: با یک هزار متر لوله گذاری و ساخت یک استخر ذخیره آب با ظرفیت 765 متر مکعب این فضای سبز، به سیستم آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای مجهز شد.

سرهنگ علیشاهی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح حدود 70 میلیون تومان هزینه شد، افزود:توسعه فضای سبز، زیباسازی، بیابان زدایی و استفاده بهینه از آب و خاک از اهداف اجرای این طرح در محوطه سپاه ناحیه گلپایگان است.
در این آیین فرماندار گلپایگان نیز با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی در این شهرستان تاکید کرد.

حسین فراست حفظ منابع طبیعی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: همه باید برای توسعه فضای سبز، با کاشت و نگهداری از درختان برای پیشگیری از فرسایش خاک و تولید ریز گردها با توجه به شرایط خوب آب و هوایی شهرستان گلپایگان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

حیدر علی گل محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان هم با تاکید بر حفظ منابع طبیعی گفت: شهر وندان بخصوص کشاورزان و باغداران این شهرستان برای پیشگیری از آفات، برای تهیه نهال های مثمر و غیر مثمر با لیبل و گواهی سلامت به مراکزی که دارای مجوزهای لازم حفظ نباتات و جهاد کشاورزی را دارند مراجعه کنند.

در این آیین همچنین چند نهال به یاد هفت هزار زن شهید کشور، در محوطه سپاه ناحیه گلپایگان غرس شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.