کرمان؛

تضمین اشتغالزایی معدن کوهبنان برای 60 سال آینده

اشتغال در معدن اصلی زغال‌سنگ کوهبنان برای ۶۰ سال آینده تضمین می‌شود.

تضمین اشتغالزایی معدن کوهبنان برای 60 سال آیندهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جعفری ،معاون بهره برداری شرکت زغال سنگ گفت: در حال حاضر معادن زغال‌سنگ به صورت دولتی و خصوصی در شهرستان‌های شمالی استان کرمان در حال فعالیت هستند و همین امر زمینه را برای احداث کارخانه‌های زغال‌شویی، فولاد، قطران و کک در شمال استان کرمان رقم زده است.

وی افزود: معادن هشونی،12 و 14، کمسار، چشمه پودنه، پابدانای جنوبی وغیره جزو بزرگترین و فعال‌ترین معادن زغال‌سنگ هستند وبه دلیل پاره‌ای از مشکلات موجود برخی از معادن با مشکل مواجه شدند.

جعفری خاطر نشان کرد: مطالعات طرح افق زیر 2 هزار و 400 از سال 82 در دستور کار شرکت زغال‌سنگ استان کرمان قرار دارد و اگر عملیات این مهم آغاز شده بود، اکنون کمتر با مشکل مواجه بودیم که البته در نهایت با بهره جستن از نیروی متخصص و متعهد بومی کار را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال آینده نخستین افق استخراج به بهره‌برداری خواهد رسید که این مهم زمینه را برای اشتغال حدود هزار نیروی جدید رقم می‌زند.

حبیبی مسئول معدن اصلی پابدانا نیز در مورد طرح افق زیر 2400 که در این معدن در حال اجرا شدن است گفت : از سال 72 تا کنون چندین مرتبه شرکت‌های خارجی طرح‌هایی برای گسترش معدن اصلی در دستور کار داشتند تا اینکه این طرح از آبان امسال به دست توانای نیروهای ایرانی به صورت جدی آغاز شد و تا کنون حدود 800 متر از طرح مورد نظر اجرا شده است.

وی افزود: اجرا و عملی شدن طرح افق زیر 2 هزار و 400 متر نقطه عطفی برای شرکت زغال‌سنگ و شهرستان کوهبنان است.

حبیبی تصریح کرد: باید تلاش شود تا برای افزایش تولید، معادن فعال‌تر شوند و از سنتی به سمت و سوی مکانیزه شدن حرکت کنند، البته با راه‌اندازی این افق تا 60 سال آینده اشتغال در معدن اصلی تضمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید یک دستگاه مکانیزه با اختصاص حدود 5 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و در نیمه دوم سال 97 ما به ذخیره اصلی زغال در معدن اصلی دسترسی پیدا می‌کنیم که این خود برای حدود 2 هزار و 500 کارگر که به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند، اهمیت جدی دارد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار