کرمانشاه؛

کرمانشاه ۹۵۰ نفر شهید زن دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تعداد شهدای زن استان را ۹۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: کرمانشاه بیشترین شهدای زن را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار کرد: شهدا نیازی به  برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت ندارند و این جامعه است که برای حیات خود به نهادینه کردن فرهنگ از خود گذشتگی، ایثار و شهادت نیاز دارد.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۳۲ هزار و ۶۰۰ ایثارگر دارد، افزود: این استان ۹۸۰۰ شهید، ۱۲ شهید مدافع حرم، ۲۲ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده دارد.

به گفته مدیر کل بنیاد شهید کرمانشاه، این استان از نظر تعداد کل شهدا رتبه هفتم را در سطح کشور دارد.

عسگری  با بیان اینکه استان کرمانشاه ۹۵۰ زن شهید دارد، اظهار کرد: این استان بیشترین شهدای زن را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

عسگری تعداد جانبازان زن استان را نیز ۱۱۵۰ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: این استان از نظر تعداد جانبازان زن جایگاه دوم کشور را دارد.

این مسئول افزود: استان کرمانشاه ۸۵۰ شهید نوجوان دارد.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در ادامه غبار روبی مزار شهدا،  دیدار با خانواده های شهدا در قالب طرح سپاس، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری مسابقه نامه به یک شهید با شرکت سه هزار دانش آموز را از جمله برنامه های بزرگداشت روز شهید در این استان عنوان کرد.

برگزاری همایش تکریم اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران و همسران شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور با حضور ۱۱۵۰ نفر از خانواده های شهدا تحت عنوان برنامه یاد عزیزان از ۲۲ بهمن ماه تا پایان سال از دیگر برنامه های روز شهید بود که عسگری از آنها یاد کرد.

وی ادامه داد: نواختن زنگ ایثار در ۲۲ مدرسه شاهد استان، برگزاری یادواره شهدا در حسینیه شهدا، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به موضوعات شهید و شهادت در تمامی شهرستانها، برگزاری مراسم گلواژه های ایثار با شعرخوانی شاعران ایثارگر، ویزیت رایگان ۲۲ پزشک ایثارگر در روز ۲۲ اسفند، کاشت ۲۲ هزار نهال در سراب قنبر و برگزاری یادواره های شهدا از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهید در استان کرمانشاه خواهد بود.

عسگری در ادامه با اشاره به دیدار با ۱۷ هزار نفر از خانواده های شهدا با مشارکت همه دستگاه ها در استان طی سال جاری، افزود: سال گذشته این دیدارها  ۱۴ هزار مورد بود.

وی  در ادامه از ساماندهی بالغ بر ۸۰ درصدی مزار شهدای استان تاکنون خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شهدای استان کرمانشاه متاهل بوده اند، افزود: از مجموع ۸۸ هزار فرزند شهید کشور ۱۲ هزار نفرآن ها کرمانشاهی هستند  که با توجه به آمار بالای بیکاری در استان، برخی از فرزندان شهدا نیز مشکل اشتغال دارند.

۲۲ اسفند ماه به عنوان روز بزرگداشت شهید نامگذاری شده است‌.
 
انتهای پیام/ح

برچسب ها: کرمانشاه ، 950 ، شهید ، زن ، بنیاد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار