درسال 95؛

برگزاری هزاران یادواره شهدا در خوزستان

در سال جاری 1 هزار و 300 یادواره شهدای خوزستان در شهرها، بخش ها، محله ها و روستاها استان برگزار گردید.

برگزاری هزاران یادواره شهدا در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خوزستان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر به مناسبت روز شهید با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که بزرگداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بیان داشت: امسال به مناسبت ها و همایش های مختلف، برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت در استان خوزستان برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه سال آینده نیز برنامه های متنوع تر در قالب همایش ها و یادواره های شهدا با مضامین فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت تدارک دیده شده است افزود: یاد شهدا وظیفه ای ملی و دینی است و می تواند برای نوجوانان و جوانان ما بسیار مفید باشد چرا که جوانان ما به دنبال الگو هستند و بهترین الگو زندگی، شهدای ما هستند.
 
فرجیان با بیان اینکه بر اساس قانون، بنیاد شهید 1 دستگاه فرهنگی و وظایف مشخص است  تصریح کرد: رسیدگی به امور خانواده های شهدا افتخاری برای این بنیاد است ولی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت نیز اساس کار فرهنگی بنیاد شهید است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان اذعان داشت: دبیرخانه شورای عالی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت که به ریاست رئیس جمهوری برپا می شود در بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در استان ها این شوراها به ریاست استاندار با هدف تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت برگزار می شود.
 
وی با تجلیل از 23هزار شهید دفاع مقدس استان، 63شهید مدافع حرم و 68شهید و شهیده طریق الحسین(ع) که امسال در حمله تروریستی داعش در حله عراق به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: استان خوزستان کانون اصلی جهاد و شهادت است و جوانان این منطقه هرجا نیاز باشد برای دفاع از اسلام و امت اسلامی با همه وجود وارد صحنه می شوند.
 
عبدالرضا فرجیان با بیان اهتمام دولت تدبیر و امید به امور خانواده های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، به برنامه منظم دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان در استان پرداخت و افزود: رسیدگی به امور خانواده های شهدا و جانبازان افتخار و تکلیف الهی ماست و هیچ کوتاهی و قصوری قابل توجیه نیست.
 
امام خمینی(ره) 21اسفند ماه 1357، فرمان تاسیس بنیاد شهید را با هدف رسیدگی به امور خانواده های شهدای عزیز صادر نمود.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار