ضرورت مدیریت تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با مدیریت صحیح در تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس این مسئله می‌تواند در روند آموزشی مثبت تلقی شود.

اسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت تعطیلی پنجشنبه مدارس بیان کرد: این برنامه ریزی در طول سال تحصیلی که از مهر تا خرداد را شامل می‌شود برای مدارس برقرار است و امکان تغییر در برنامه را ندارد، بنابراین باید از این شرایط استفاده کرد.

وی ادامه داد:‌ و توجه به اینکه معلمان هم فعالیت‌های خود را بر مبنای تعطیلی روز پنجشنبه انجام داده‌اند بنابراین لغو این برنامه امکانپذیر نیست اما می‌‌توان تعطیلاتی ناخواسته همچون شرایط جوی و مواردی از این قبیل را با برگزاری برنامه‌های فوق برنامه در روز پنجشنبه جبران کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مناطقی که تعطیلات ناخواسته کلاس‌های درس وجود نداشته می‌توان از فرصت تعطیلی پنجشنبه برای اجرای برنامه‌های فوق برنامه بهره برد.

وی تاکید کرد: این تعطیلات روز پنجشنبه به عنوان عاملی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان ناشی از تعطیلی کلاس‌ها در روزهای کاری یا ارتقای توانایی‌های دانش آموزان با برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه مثبت تلقی می‌شود.

عباسی اظهار داشت: چنین کارکردی برای تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس در نظر گرفته شده است اما در مواردی شاهد اجرای آن نیستیم که باید به این مسئله توجه شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار