معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجباری برای پیاده‌سازی برنامه‌های پرورشی در تعطیلات پنجشنبه‌ نداریم

کاظمی گفت: تعطیلی نجشنبه صرفا بستری برای اجرای برنامه‌های پرورشی است، اما اجباری بر اجرای چنین برنامه‌هایی در این روز نداریم.

اجباری در پیاده‌سازی برنامه‌های پرورشی در تعطیلات پنجشنبه‌ نداریمعلیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعطیلی روزهای پنجشنبه و اختصاص ساعات این روز به فعالیت‌های پرورشی اظهار کرد: تعطیلی روزهای پنجشنبه یکی از موضوعاتی است که از سوی مراجع قانون‌گذار آموزش و پرورش همچون شخص وزیر یا شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و صرفا در این موضوع مجری هستیم.

وی درباره سهم برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در روزهای پنجشنبه گفت: فعالیت‌های تربیتی و پرورشی اختیاری است و هیچ اجباری در اجرای آن نداریم بر همین اساس تعطیلی روزهای پنجشنبه هم صرفا یک ظرفیت و بستر مناسب برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی محسوب می‌شود اما اجبار و ضرورتی برای اجرای آن‌ها در این روز نیست.

کاظمی تصریح کرد: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در طول سال و در طول هفته از جمله پنجشنبه و جمعه می‌تواند برقرار باشد از جمله این برنامه‌ها می‌توانیم به تشکل بسیج دانش‌آموزی و برنامه‌های در نظر گرفته شده در این تشکل اشاره کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  تاکنون سیاستی در آموزش و پرورش به منظور اجبار در اجرای  برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در تعطیلی روزهای پنجشنبه وجود نداشته است، تصریح کرد: با توجه به ماهیت فعالیت‌های پرورشی این برنامه‌ها در زمان مناسب دانش‌آموزان اجرایی خواهد شد و زمان خاصی را نمی‌توانیم برای تحقق آن تحمیل کنیم بر همین اساس پنجشنبه‌ها را هم نمی‌توانیم صرفا به عنوان بستری برای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی بدانیم.

انتهای پیام /

برگزاری کلاس‌های پرورشی در روزهای تعطیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۰۹:۱۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
جناب کاظمی عزیز مدارس مربی پرورشی ندارن و معاون پرورشی هم باید در هفته یک روز سرکلاس درس باسه!پس چطور انتظار کار پرورشی دارید؟؟؟
آخرین اخبار