در ادامه همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان؛

ارمنستان تصمیم دارد منطقه آزاد تجاری مشترک با ایران تأسیس کند

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد ایروان در حال مذاکره با تهران برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در جنوب ارمنستان و نزدیکی مرز ایران است.

ارمنستان تصمیم دارد منطقه آزاد تجاری مشترک با ایران تأسیس کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، «کارن کاراپتیان»، نخست‌وزیر ارمنستان، روز جمعه در «سیونی»، اعلام کرد کشورش در حال مذاکره با همسایه جنوبی‌اش -ایران- در مورد برنامه‌هایی برای تأسیس یک منطقه آزاد اقتصادی در شهرک «مگری»، واقع در جنوب ارمنستان و در نزدیکی مرز ایران است.

کاراپتیان افزود: «ما برای سال 2017، یک بسته سرمایه‌گذاری 830 میلیون دلاری آماده کرده‌ایم. 55 میلیون از این مبلغ در بخش معدن، کشاورزی و سایر صنایع سیونیک سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین گفت یک شرکت صادراتی به صورت مشترک با ایران تأسیس خواهد شد که محصولات را از بازار ارمنستان خریداری و در ایران به فروش خواهد رساند.

این سخنان کاراپتیان به دنبال تأسیس یک دفتر از سوی ایران برای تعیین حلال بودن گوشت در ارمنستان اعلام می‌شود. انتظار می‌رود تأسیس این دفتر باعث ایجاد مشوق‌های بیشتری جهت صدور تولیدات گوشتی ارمنستان به ایران شود.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار