نارضایتی نماینده بومیان آمریکا از خط لوله نفت داکوتا

نماینده بومیان آمریکا مخالفت خود را با خط لوله نفت داکوتا اعلام کرد.

نارضایتی نماینده بومیان آمریکا از خط لوله نفت داکوتابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد: بومیان آمریکایی در سراسر این کشور نارضایتی خود از دولت ترامپ را به کاخ سفید کشانده اند. بسیاری از این بومیان از تصویب خط لوله نفت داکوتا، خشمگین هستند. مخالفان این خط لوله نفتی می گوید این خط از سرزمینی عبور می کند که برای بومیان قداست دارد، ضمن آنکه باعث آلودگی محیط زیست خواهد شد. حامیان این طرح هم می گویند این خط لوله، مسیری ارزان قیمت تر برای انتقال نفت خام را فراهم می کند. قرار است سران جامعه بومیان آمریکا به تظاهرات به سمت کاخ سفید ملحق شوند.

فیث گمیل، بومی آمریکایی مقیم منطقه آلاسکا، نماینده شورای بین المللی پیمان بومیان آمریکا و فعال مدافع حقوق بومیان آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی درباره علت شرکت کردن در این راهپیمایی اعتراض آمیز گفت: ما به عنوان یک هیئت از آلاسکا به واشنگتن آمده ایم تا همبستگی خود را در مقابله با خط لوله انتقال نفت داکوتا اعلام کنیم. ما اینجا آمده ایم تا نقض های پیمان و نادیده گرفتن سرزمین مقدس بومیان را اعلام کنیم. ما آمده ایم تا از این پیام حمایت کنیم که « آب ، حیات و زندگی است».

مجری پرسید: اگر خط لوله انتقال نفت داکوتا عملی شود چه تاثیری برای بومیان دارد؟

نماینده بومیان آمریکایی گفت: من اهل آلاسکا هستم. ما خط لوله انتقال نفت به طول هشتصد مایل داریم که از سرزمین های متعلق به بومیان عبور کرد. این خط لوله آثار زیادی روی بومیان داشت. مردم استندینگ راک با مشکلات زیادی روبرو هستند. به سرزمین های مقدس آنها هتک حرمت شده  و پیمان آنها نقض شده است. این موضوعات چیزهایی است که روی همه بومیان در آمریکا تاثیر می گذارد. ما باید با این اقدام مقابله و از همه بومیان در آمریکا دفاع کنیم، ما باید برای به رسمیت شناخته شدن حقوق بومیان و احترام به آنها، نبرد کنیم.

مجری گفت: دولت ترامپ شاید استدلال کند که آنها نیز برای تامین انرژی نیازمند طراحی این پروژه‌ها هستند و هیچ راه حل آسانی برای این کارها نیست!

فیث گمیل گفت: راه حل وجود دارد. راه حل های زیادی وجود دارد. من اهل آلاسکا هستم. ما از یک روستای کوچک می آئیم. ما ثابت کردیم که می توانیم محله خود را به مدت سه فصل از سال با انرژی خورشیدی اداره کنیم . ما فناوری لازم را در آمریکا و سراسر دنیا داریم تا به استفاده از سوخت های فسیلی پایان دهیم و به سمت استفاده از انرژی پایدار حرکت کنیم تا اینکه بشریت دوام داشته باشد. اکنون زمان همین کار است. نفت و گاز منابعی هستند که روزی خاتمه می پذیرند. این دو محصول هرگز برای همیشه باقی نخواهند ماند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار