قزوین؛

مبارزه با مفاسد از رسالت های ائمه جمعه

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: شناخت، افشا و مبارزه با مفاسد یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود و سکوت در مقابل آن خیانت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در نشست ماهانه ائمه جمعه ، مبارزه با مفاسد در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و افزود: داعش نمونه‌ای از مفسده بین‌المللی، حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها مفسده ملی و فساد اخلاقی یک مسئول در استان، مفسده منطقه‌ای محسوب می‌شود که باید با شناخت دقیق آن‌ها، دست به افشا و مبارزه بزنیم.

 وی ، ضرورت هدایت و مدیریت حرکت‌های مذهبی را یکی دیگر از رسالت‌های ائمه جمعه دانست وگفت : برخی‌ها تلاش می‌کنند از ایام مذهبی نظیر ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) برای ایجاد اختلافات مذهبی سوء استفاده کنند و ائمه جمعه باید مراقب این حرکت‌های فتنه انگیزانه باشند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد  : پیگیری تقویت مبانی تربیتی یکی از جدی‌ترین رسالت‌های ائمه جمعه محسوب می‌شود و خطبه‌های نماز جمعه فرصت مناسبی برای تقویت مبانی تربیتی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه تبیین مبانی سیاست دینی در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: ائمه جمعه باید مردم را برای اهمیت ملاک‌های ایمانی و ارزشی کاندیداها در انتخابات آگاه کنند و این مهم رسالتی است که در تمام ایام باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار