قزوین؛

۳۰ اسفند، آغاز ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارگفت: ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا از ۳۰ اسفند آغاز می‌شود و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شاهرخی اضافه کرد: رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا از ۱۷ فروردین آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارد.
 
۳۰ اسفند، آغاز ثبت نام از داوطلبان شورای شهر و روستا 

رییس ستاد انتخابات استان افزود: نظر قطعی مراجع قانونی تعیین شده در خصوص تایید یا رد نامزد‌ها نیز اردیبهشت ۹۶ اعلام خواهد شد.

شاهرخی گفت: آگهی ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا در ۲۵ اسفندماه منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: انتخابات شورای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار خواهد شد.

شاهرخی گفت:: در انتخابات شورای روستا‌ها در مجموع سه هزار و ۱۲۵ نفر و در شهر‌ها ۲۲۵ نفر انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در ۲۰ شهر شورا‌ها پنج نفر و در چهار شهر شورا‌ها هفت نفر و در شهر قزوین نیز شورا ۹ نفر خواهد بود.

شاهرخی اظهار کرد: در انتخابات شوراها، اعضای شورای اسلامی در ۵۹۵ روستای استان تعیین می‌شوند که در ۵۵ روستا ترکیب شورا‌ها پنج نفر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به تعداد اعضای اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها گفت: شهرهای تا ۵۰ هزار نفر جمعیت ۵ نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل، شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، هفت نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو علی البدل و شهرهای با بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر هم ۹ نفر عضو اصلی و ۶ نفر عضو علی البدل دارند.

وی ادامه داد: در روستاهای تا یک هزار و ۵۰۰ نفر سه تن و در روستاهای بالای این جمعیت نیز پنج نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می‌شوند.

شاهرخی یادآور شد: بر اساس ماده ۲۶ قانون انتخابات جمهوری اسلامی ایران داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی باید تابعیت کشور ایران را داشته و دارای حداقل ۲۵ سال سن باشند.

وی افزود: همچنین به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملاک‌های دیگر مصرح در قانون التزام عملی داشته باشند.
شاهرخی گفت:: تبلیغات از ۲۱ اردیبشهت ماه شروع می‌شود و تا هفت روز ادامه دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ۲۸ هزار نفر در قالب هیات‌های اجرایی و بازرسی کار برگزاری انتخابات در استان را برعهده دارند.

شاهرخی گفت : ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم در وزارت کشور انجام می‌شود و اسامی نهایی نامزد‌ها در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار در حاشیه این نشست به برخی انتقاد‌ها علیه استانداری اشاره کرد و گفت: بر خی از افراد غیر متخصص آمار‌های اشتباه در زمینه اشتغال زایی می‌دهند و اظهار نظر‌های اشتباه خود را رسانه‌ای می‌کنند.

سعید شاهرخی اضافه کرد: بعضی افراد با هدف تخریب جناح دیگر این کار را انجام می‌دهند و مستندات ارایه شده ما را هم قبول ندارند.

وی با بیان اینکه رییس دولت در چارچوب نظام و قوانین کار می‌کند، گفت : در بحث برجام چندین بار رهبری حمایت خود را نشان دادند، اما بعضی‌ها جلو‌تر حرکت می‌کنندو این کار بزرگ را با چالش مواجه می‌کشند.
 
انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.