ساری،

مشارکت 61 درصدی مازندرانی ها در سرشماری اینترنتی

61 درصد مردم مازندران به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در مراسم تقدیر از سرشماران نفوس و مسکن که در بابلسر برگزار شد، جمعیت مازندران را سه میلیون و 283 هزار و 582 نفر اعلام کرد که 61 درصد این جمعیت در سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه ستاد سرشماری نفوس و مسکن سهمیه مازندران را در طرح اینترنتی سرشماری 45 درصد و میانگین کشوری را 40 درصد در نظر گرفته بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن امسال با ثبت اطلاعات 48 و چهار دهم درصد جمعیت کشور به صورت اینترنتی، رکوردار جهان شد.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به جایگاه دوم ژاپن در سرشماری اینترنتی با ثبت اطلاعات 37 درصدی گفت: مدیریت تهیه و انتشار همه اطلاعات رسمی کشور برعهده مرکز آمار ایران است.

استاندار مازندران در این مراسم با تشکر از مردم استان و همه دست اندر کاران و عوامل نفوس و مسکن مازندران بویژه ماموران و کارشناسان سرشماری، گفت: پایه های برنامه ریزی جامعه بر اساس مباحث آماری است و هر چقدر دقیق تر باشد برنامه ریزی ها دقیق تر و مثمرثمرتر خواهد بود.

ربیع فلاح افزود: تمام شاخص هایی که در توزیع اعتبارات، امکانات و سایر خدماتی به استان ارائه می شود بر اساس آمار نفوس و مسکن است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.