شهرکرد؛

ایران اسلامی از تشعشع پرتوی شهدا، زنده و پویاست

شهدا مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان گرایی ملت ایران شدند تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتوی شهدا، زنده و پویاست.

شهدا مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان گرایی
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شایان شامحمدی رئیس دانشگاه شهرکرد به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، پیامی به شرح زیر صادر کرد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» (سوره آل عمران/ ۱۶۹)
 
۲۲ اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، روزی به بلندای آسمان حقیقت و به عمق دریای معرفت است. روز بزرگداشت یاد و خاطره شهدایی که مشعل‌های پرفروغ بصیرت، مقاومت و آرمان گرایی ملت آزاده ایران شدند تا جهان به این باور برسد که ایران اسلامی از تشعشع پرتوی شهدا، زنده و پویاست.
 
شهدا رسالتی از جنس آگاهی و حرکت بر دوش ما گذاشته اند. ما به وجود چنین اسطوره‌هایی افتخار می‌کنیم و برخود می‌بالیم و آرمان‌های آنان را همواره هدایتگر راه خود می‌دانیم.
 
بی شک بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی بر همه ما برای احیای ارزش‌های والا و مقدس مورد تأکید امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و تمامی شهدای معزز است.
 
وصف عظمت مقام شهید در قالب الفاظ نمی‌گنجد و کلمات از توصیف آن عاجز است.

بی‌شک تجلیل و تعظیم شهدا، عمل به وصایای آن ها، تکریم خانواده‌های معظم شهدا و اهتمام ویژه برای تحقق آرمان‌های شهیدان به عنوان یک تکلیف همگانی برای نیل به قله‌های عزت و تعالی تداوم خواهد داشت، زیرا هر گونه غفلت و انحراف از این مسیر نورانی هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد.
 
ما دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد ضمن گرامیداشت این روز عزیز و پاسداشت تمامی شهیدان ایران اسلامی، از جمله ۸ شهید دانشگاه شهرکرد، از همه دانشگاهیان دعوت می‌کنیم تا روز ۲۲ اسفند ماه با حضور گسترده خود در گلزار مطهر شهدا، ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر، با آرمان‌های این عزیزان و امام شهدا تجدید میثاق نمایند.
 
۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار