تکرار لفاظی‌های جان بولتون: ترامپ باید فوراً توافق هسته‌ای را پاره کند

"جان بولتون" بار دیگر مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا باید هرچه سریع‌تر توافق هسته‌ای ایران را پاره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بریت بارت؛ "جان بولتون"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، در یک مصاحبه تصویری حاضر شد و بار دیگر از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، خواست هرچه سریعتر به توافق هسته‌ای که با ایران امضا شده است، خاتمه دهد. 

موضوع مصاحبه بولتون درباره فرمان مهاجرتی ترامپ و توافق هسته‌ای ایران بود. در بخشی از این مصاحبه از بولتون درباره ارائه مجوز به شرکت‌هایی مانند بوئینگ برای عقد قرارداد‌های چند میلیارد دلاری با ایران پرسیده شد که وی پاسخ داد: من از همان ابتدا و زمان امضای توافق هسته‌ای در تابستان 2015 بارها گفتم دولت جمهوری‌خواه بعدی آمریکا باید فورا توافق هسته‌ای و مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های هواپیمایی را لغو کند.

بولتون مدعی شد: هرچه زمان بیشتر بگذرد، تبعات لغو تحریم‌ها موجب تقویت ایران خواهد شد و برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور می‌تواند بدون هیچ محدودیتی ادامه یابد. بهتر بود لغو توافق قبل از اینکه دولت ترامپ قدرت را در دست بگیرد، و در دوره انتقالی، انجام شود که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

بولتون درباره فرمان جدید ترامپ درخصوص مهاجران گفت: فکر می‌کنم در این زمان ترامپ ترجیح داده است بیشتر محتاطانه عمل کند تا شتابزده. اما حقیقت را بخواهید فکر می‌کنم همان فرمان نخست که صادر شده بود در حوزه اختیارات رئیس جمهور و قانون اساسی کشور بود و نیازی به تغییر دادن آنها نبود. ترامپ در مسیر حفاظت از امنیت ملی کشور قدم برداشته است. 

بولتون در ادامه لفاظی‌های خود مدعی شد: واقعیت این است که عراق دوست آمریکا به حساب نمی‌آید. این کشور تحت فرمان ایران قرار دارد؛ اما عراقی‌های بسیاری هستند که با ارتش آمریکا همکاری دارند و مستحق دریافت پناهندگی هستند. عراقی ‌های مسیحی و حتی جمعیت سنی این کشور  در معرض تهدید از سوی نیروهای شیعه ایران هستند پس لازم است به آنها نیز پناهندگی آمریکا اعطا شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار