رند پال: جان بولتون گزینه مناسبی برای جانشینی فلین نیست

سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا درباره انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ هشدار داد.

رند پال: جان بولتون گزینه مناسبی برای جانشینی فلین نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، «رند پال»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «کنتاکی» آمریکا، از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، خواست «جان بولتون» را به‌عنوان مشاور امنیت ملی خود منصوب نکند. 

پس از استعفای «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی ترامپ، نام بولتون، نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست‌جمهوری «جُرج دابلیو بوش»، به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی وی مطرح شده است. 

سناتور جمهوری‌خواه کنتاکی که پیش‌تر، با انتخاب بولتون به‌عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، به‌شدت مخالفت کرده بود، معتقد است وی «انتخاب بدی» برای جانشینی فلین خواهد بود. 

رند پال می‌گوید دیدگاه‌های سیاسی بولتون بیش از آنکه با سیاست خارجی ترامپ همخوانی داشته باشد، همسو با نگرش‌های سیاسی سناتور «جان مک‌کین» است. رند پال چند روز پبیش، در گفتگو با «ای‌بی‌سی نیوز»، اظهار داشت: مشکل بولتون این است که وی موافق سیاست خارجی نیست.  

در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته آمریکا، ترامپ بارها از دخالت نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به‌شدت انتقاد کرد. این در حالی است که بولتون نیز همانند مک‌کین، هنوز هم معتقد است حمله به عراق اقدام درستی از سوی آمریکا بوده است.   

رند پال همچنین درخصوص سابقه بولتون در اتخاذ اقدامات خودسرانه هشدار داد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۲۱:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
در و تخته به هم میان.
آخرین اخبار