بولتون: اقدامات دولت اوباما علیه روسیه با شکست روبرو خواهد شد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اقدامات اخیر دولت این کشور علیه روسیه را بی‌اثر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، روز جمعه گفت مجموعه اقدامات تنبیهی جدید علیه روسیه از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی آمریکا، احتمالا تاثیر چندانی نخواهد داشت. 

وی افزود: «دولت اوباما جامعه اطلاعاتی آمریکا را به ویژه در انتخابات اخیر سیاسی کرده است. این واقعیت کابینه آینده دونالد ترامپ، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را بر آن خواهد داشت تا گزارش‌های منتشر شده را که در آن‌ها ادعا شده روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است، پیش از تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بررسی کند.» 

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، که این اظهارات را در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بیان می‌کرد، گفت: «فکر نمی‌کنم اقدامات اخیر دولت اوباما علیه روسیه تاثیر چندانی داشته باشد. دولت اوباما تلاش می‌کند با اینگونه اقدامات، آخرین ضربات خود را به روسیه وارد کند، اما با شکست روبرو خواهد شد.» 

گفته می‌شود اوباما روز پنجشنبه دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را از آمریکا و همچنین تعطیلی دفا‌تر دیپلماتیک روسیه را در مریلند و نیویورک صادر و تحریم‌هایی را نیز علیه شش شهروند روسی و پنج شرکت روسی اعمال کرد. این اقدامات اوباما در واکنش به ادعا‌ها درمورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا انجام شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار