مسکو: اوباما با تحریم روسیه مردم آمریکا را تحقیر کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو نوشت: اوباما با این کار مردم کشورش را تحقیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در واکنش به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو، در صفحه فیس بوک خود نوشت: «اوباما با این کار آمریکا و مردم این کشور را تحقیر کرد و واشنگتن از ارباب خود سیلی خورد.»

زاخاروا پس از اینکه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه 9 دی ماه (29 دسامبر) فرمان اجرایی اعمال تحریم علیه مقامات و سرویس های اطلاعاتی روسیه را صادر کرد، در صفحه فیس بوک خود نوشت: «امروز آمریکا و مردم آمریکا نه از سوی تروریست های بین المللی و نه از سوی سربازان دشمن بلکه از سوی رئیس جمهوری خود تحقیر شدند.

وی همچنین خبر داد :«بیانیه های رسمی، تدابیر مقابله ای و چیزهای بیشتر در این خصوص روز جمعه از سوی مسکو منتشر خواهد شد.»

به گزارش ایرنا، زاخاروا پس از امضای بودجه دفاعی سال 2017 آمریکا توسط اوباما، در بیانیه ای به به مفاد ضد روسی آن اعتراض کرد و این کار را اقدام دردسرساز تیم کنونی کاخ سفید برای ترامپ دانست تا وی مجبور شود سیاستی ضد روسی در پیش گیرد.

اوباما روز گذشته، در واکنش به آنچه دخالت سایبری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خوانده می شود، دستور تحریم تعدادی از مقامات روسی و نهادهای اطلاعاتی روسیه را صادر کرد که در مجموع 6 فرد و 5 نهاد روسی در فهرست تحریم شدگان قرار دارند.

همچنین خبرگزاری رویترز ساعتی قبل اعلام کرد آمریکا 35 دیپلمات روس را از واشنگتن و کنسولگری این کشور در شهر «سان فرانسیسکو» اخراج کرده و 72 ساعت به آنها مهلت داده تا خاک آمریکا را ترک کنند و دو مجتمع روسی در «مریلند» و نیویورک نیز به اتهام انجام فعالیت های اطلاعاتی، تعطیل شده اند. دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در مقابل، این اقدام را نشانه «سیاست خارجی تجاوزکارانه و غیرقابل پیش بینی» اوباما دانست و تاکید کرد روسیه به گونه ای مناسب تلافی خواهد کرد.

از سوی دیگر، «اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اف بی آی) و وزارت امنیت داخلی این کشور، همزمان با صدور فرمان تحریم روسیه، گزارش مشترکی را مبنی بر دخالت سایبری مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و هک کردن سازمان های حزب دمکرات منتشر کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار