همدان؛

افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی در استان خبر داد.

افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان و در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت اقامتی استان در هتل ها، هتل آپارتمان، سالن های ورزشی، خانه مسافر، خوابگاه ها و مدارس شبانه 65 هزار و 500 مسافر و ظرفیت تخت ها 13 هزار و 500 تخت است.
 
وی یادآور شد: 12 هزار و 400 گردشگر خارجی در 9 ماهه سالجاری از اماکن تارخی و تفریحی و توریستی همدان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
 
مالمیر افزود: نوروز سال گذشته به استناد آمار اقامت 191 هزار مسافر وارد همدان شدند همچنین با استناد به میزان بلیط های خریداری شده 800 مسافر از اماکن تفریحی، توریستی و اقامتی همدان بازدید کردند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اظهار کرد: قرار است سال آینده 14 نمایشگاه فصلی صنایع دستی با هدف ایجاد فرصت برای تولید کنندگان در همدان دایر شود.
 
مالمیر افزود: برنامه های ایام نوروز امسال با تکیه بر برنامه های بومی و محلی از دوم تا هفتم فروردین ماه سال 96 در مکان های تاریخی و توریستی برگزار می شود.
 
این مسئول در ادامه اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در دولت یازدهم به ویژه در سال 95 افزایش یافته و هم اینک 10 هتل در همدان در دست احداث است.
 
وی با بیان اینکه پنج هتل در مرحله تکمیل است افزود: با بهره برداری از این هتل ها بدون در نظر گرفتن هتل هما ، بیش از 576 اتاق و 2 هزار تخت به ظرفیت تخت های موجود اضافه می شود.
 
مالمیر با تأکید بر اینکه امسال 15 میلیارد ریال به موزه منطقه ای همدان اختصاص یافت افزود: 23 هزار شی موزه ای در استان وجود دارد که امید می رود بتوان از این مخزن گرانبها به بهترن نحو استفاده کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان کمک به موزه ابن سینا، تلاش برای انتقال موزه دانشگاه آزاد به داخل شهر و اقدام برای دایر کردن موزه سکه در گنبد علویان با کمک بانک سپه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.