همدان؛

71 اثر در همدان نشان ملی دارد

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران، 71 اثر ملی را در خود جای داده است.

71 اثر در همدان نشان ملی دارد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا قاسمی در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان اظهار داشت:  پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی آن می‌توان فرصتی برای جذب گردشگر و بازار فروش به دست آورد.
 
وی با اشاره به وضعیت صادرات سفال در همدان گفت: در مدت 10 ماهه نخست سال 95 به میزان 10 میلیون دلار صنایع دستی همدان که بیشترین میزان کالای صادراتی نیز سفال بوده است به خارج از کشور صادر شده است، ضمن اینکه 10 درصد از صادرات گمرک استان به محصولات صنایع دستی اختصاص داشت.

قاسمی افزود: وضعیت صادراتی صنایع دستی در استان وضعیت مناسبی است که جا دارد بیش از گذشته با شرایط جدید پیش آمده برای لالجین توجه بیشتری به صادرات سفال شود.

وی بیان کرد: 36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی همدان فعال هستند که در رشته‌های مختلفی مانند سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، چرم، گلیم، سازهای سنتی، سنگ، صنایع دستی فلزی، مرواریدبافی و سایر رشته‌ها فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ارزش صادرات از گمرک استان را 12 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: امسال دو صادرکننده همدان در حوزه شیشه و سفال به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری انتخاب و در روز صادرات مورد تجلیل قرار گرفتند.

قاسمی در ادامه از ثبت ملی سه میراث ناملموس استان شامل قالی جوزان، رشته رفوگری و رنگرزی سنتی خبر داد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار