آمريکا خواستار خویشتنداری ترکيه و هلند شد

وزارت امور خارجه آمریکا از ترکیه و هلند خواست خویشتنداری نشان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا از ترکیه و هلند خواست خویشتنداری نشان دهند. واشنگتن از این دو کشور که همپیمانان واشنگتن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به شمار می روند درخواست کرد بحران دیپلماتیک بین خود را حل کنند.
 
یک مسئول بلندپایه در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هر دو کشور شریکی قدرتمند و همپیمان در ناتو هستند. ما از آنها می خواهیم از تنش آفرینی بیشتر خودداری کنند و با هم برای حل این بحران تلاش کنند.
 
این دیپلمات آمریکایی افزود دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صورت مستقیم در آنکارا و لاهه دخالت نکرده است چرا که آنها از دموکراسیهای قدرتمند هستند و می توانند مسائل را بین خود حل و فصل کنند.
 
او موضعی در حمایت از ترکیه یا هلند اتخاذ نکرد اما گفت: مردم می دانند که باید بتوانند تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند و با در نظر گرفتن این مسئله دو کشور باید از جنگ لفظی آنگونه که در پایان این هفته رخ داد خودداری کنند.
 
اتحادیه اروپا و ناتو دوشنبه تلاش کردند بحران بین هلند و ترکیه را حل کنند. ترکیه از اقدام مقامات هلندی که از مشارکت دو وزیر ترکیه برای مشارکت در نشستهایی به منظور حمایت از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جلوگیری کرد خشمگین است. بحران بین آنکارا و لاهه پیش از انتخابات پارلمانی چهارشنبه آینده در هلند صورت می گیرد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار