مارک روته تحریم‌های دیپلماتیک‌ ترکیه عیله هلند را کم‌اهمیت دانست.

نخست‌وزیر هلند: تحریم‌های ترکیه خیلی هم بد نیستند به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، «مارک روته» نخست‌وزیر هلند سه‌شنبه اعلام‌کرد تحریم‌های ترکیه علیه دولت هلند که در پی افزایش تنش‌های سیاسی دو کشور اعمال شدند، "خیلی هم بد نیستند" اما بسیار نامناسبند. این تحریم‌ها روابط دیپلملاتیک را ممنوع کرده‌اند اما محدودیت‌های اقتصادی شامل آنها نمی‌شود.
 
روته در این خصوص گفت: "بسیار عجیب است که ترکیه درباره اعمال تحریم حرف می‌زند. در حالیکه ما از آنچه در اواخر هفته اتفاق افتاد خشمگین هستیم."
 
هلند روز یکشنبه مانع فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه در خاک این کشور شد. همچنین پس از اینکه وزیر امور خانواده ترکیه تلاش کرد برای سخنرانی در جمع حامیان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه وارد شهر روتردام شود، هلند دستور خروجش از این کشور را صادر کرد.
 
اردوغان این اقدام مقامات هلندی را با رفتار نازی‌ها مقایسه کرد که این مسئله، خشم دولت روته را بر انگیخت. همچنین دولت هلند از اینکه ترکیه قصد داشت بدون اجازه این کشور کمپینی را در خاک آن به منظور جلب حمایت از همه‌پرسی پیشنهادی اردوغان برگزار کند، خشمگین است.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار