ابراز تمایل بایدن برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

"جو بایدن" ابراز تمایل کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست؛ "جو بایدن"، معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، یکی از گزینه‌های اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بود؛ اما وی بنا به دلایل شخصی از ادامه حضور در کارزار انتخاباتی انصراف داد. حالا به نظر می‌رسد مشکلات بایدن برطرف شده‌اند، زیرا برای حضور در انتخابات بعدی ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است.

درگذشت فرزند جو بایدن پس از ابتلا به سرطان یکی از دلایل انصراف وی از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ بود، اما شب گذشته معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود از احتمال حضورش در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر داد. بایدن در نخستین سخنرانی خود پس از ترک کاخ سفید اظهار داشت: "دوست دارم رئیس جمهوری باشم که به بیماری سرطان پایان می‌دهد. دلیل اصلی اینکه از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته کنار کشیدم این بود که به تازگی فرزندم را از دست داده بودم و هیچ انگیزه‌ای برای رئیس جمهور شدن نداشتم. اما اکنون تنها موضوعی که امکان همکاری گسترده میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را فراهم می‌کند، مبارزه با سرطان است."

اشاره به این موضوع، آنهم در اولین سخنرانی پس از ترک کاخ سفید، از سوی بایدن نشان می‌دهد وی چندان هم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بی‌میل نیست. باتوجه به اینکه "هیلاری کلینتون"، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دیگر هیچ بختی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد، بایدن بهترین گزینه برای دموکرات‌ها به حساب می‌آید.

عده‌ای معتقدند هیلاری کلینتون با بهره گیری از لابی‌های گسترده موفق شد سران حزب دموکرات را قانع کند وی گزینه بهتری نسبت به "برنی سندرز" برای حضور نهایی در انتخابات ریاست جمهوری است. اما کلینتون در نهایت شکست سختی از "دونالد ترامپ" جمهوری‌خواه خورد.

بایدن می‌توانست اعلام کند در فکر بنا نهادن یک بنیاد علمی و یا یک نهاد بشردوستانه برای مبارزه با بیماری سرطان است؛ اما وی تاکید کرد قصد دارد به عنوان رئیس جمهور آمریکا به این بیماری مرگبار پایان دهد و حتی در این راه از همکاری و حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بهره ببرد. این موضوع نشان دهنده برنامه‌ریزی بلند مدت وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

برخی کارشناسان معتقدند دونالد ترامپ یک رئیس جمهور تک دوره‌ای خواهد بود و به همین دلیل حزب دموکرات از هم‌اکنون درحال برنامه‌ریزی برای انتخابات بعدی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار