همدان؛

آماده‌باش آتش‌نشانان همدان برای چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از آماده‌باش کامل نیروهای آتش‌نشان در چهارشنبه پایان سال خبر داد.

آماده‌باش 198 آتش‌نشانان همدان در چهارشنبه سوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال 9 ایستگاه با 38 خودرو و 198 نفر نیروی عملیاتی در سطح شهر همدان آماده ارائه خدمات هستند، گفت: استفاده از مواد محترقه و منفجره در طول پنج سال اخیرخسارات جانی و مالی بسیاری را برجای گذاشته و آسیب های اجتماعی زیادی را به وجود آورده است.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در آستانه چهارشنبه پایان سال علاوه بر خدمات و اقدامات همیشگی برنامه‌های ویژه‌ای را برای پیشگیری و کنترل حوادث مختلف تدارک می‌بیند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بیان کرد: توزیع پوستر هشدارهای ایمنی با موضوع خطرات استفاده از مواد خطرناک و توزیع آن بین مراکزآموزشی،  ادارات، سازمانها، بیمارستان ها و اماکن عمومی، نصب بنرهایی با محتوای هشدار دهنده در سطح شهر و ارسال پیامک انبوه هشدارهای ایمنی از جمله اقدامات پیشگیرانه این سازمان پیش از چهارشنبه پایان سال بوده است.

بیاناتی افزود: گروه‌های ویژه آتش‌نشانی نیز در مراکز تجمع شهروندان و اماکن حساس و پایلوت در شب چهارشنبه آخر سال و روزهای پایانی سال مستقر خواهند شد.

وی به شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان توصیه کرد که از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی در منزل مسکونی خودداری کنند و حتی از حمل مواد محترقه در جیب لباس و کیف بپرهیزند.

بیاناتی بیان کرد: در صورت بروز آتش‌سوزی و هر گونه حادثه با حفظ خونسردی، کودکان و افراد مسن را از محل دور کرده و با تلفن 125 تماس بگیرید تا فرشتگان نجات هر چه سریعتر در محل حادثه حاضر شوند.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.