شکایت از رئیس‌جمهور فیلیپین در دادگاه بین‌المللی از جانب یکی از اعضای "جوخه مرگ"

یک مرد فیلیپینی که اعتراف کرده به دستور رئیس‌جمهور این کشور بیش از 50 نفر را به قتل رسانده است، علیه وی پرونده‌ای تنظیم خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک قاتل فیلیپینی که خود را به نیروهای پلیس معرفی کرده و اعتراف کرده است عضوی از یک "جوخه مرگ" در دولت رودریگو دوترته – رئیس جمهور فیلیپین – بوده است، به زودی در دیوان بین‌المللی کیفری، پرونده‌ای علیه وی تشکیل خواهد داد.

از زمان به قدرت رسیدن دوترته در ماه ژوئن سال 2016 تاکنون، و پس از اعلام جنگ وی علیه مواد مخدر، بیش از 8000 نفر در فیلیپین جان خود را از دست داده اند. حدود یک سوم از این افراد به دست افسران پلیسی کشته شده اند که می‌گویند برای دفاع از خود به قربانیان شلیک کرده اند.

دوترته و نیروهای پلیس فیلیپین هرگونه ارتباط با قتل‌های دیگری که در این کشور انجام شده است را رد می‌کنند.

دو مرد در مجلس سنای فیلیپین حاضر شده و شهادت داده اند عضوی از یک جوخه ضربتی بوده اند و به دستور دوترته دست به کشتن افراد زده اند. با این‌‎حال، قانونگذاران فیلیپینی مدرکی دال بر صحت ادعاهای این افراد را دریافت نکرده اند. دولت فیلیپین این ادعاها را رد کرده و آن‌ها را ساختگی می‌داند.

حال، یک مرد که در هفته گذشته خود را به مقامات این کشور معرفی و اعتراف کرد بیش از 50 نفر را در شهر داوائو به قتل رسانده است، قصد دارد پرونده‌ای را علیه دوترته در دیوان بین‌المللی کیفری تنظیم کند.

وکیل این مرد گفت: "قتل یکی از شدیدترین جرم‌های ممکن است. در صورتی که قتل‌ها به طور گسترده و به صورت نظام‌مند انجام شوند، این امر جنایت علیه بشریت خطاب خواهد شد."

با این‌حال، وکیل شخصی دوترته اعلام کرده است رئیس جمهور فیلیپین از تشکیل پرونده در دادگاه‌های بین‌المللی هراسی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار