رئیس جمهور سابق برزیل خود را قربانی یک کشتار قلمداد کرد

«لوییس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل در جلسه دادگاه،‌ خود را قربانی یک کشتار دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اروپاپرس، رئیس جمهور سابق برزیل امروز در دادگاه فدرال برازیلیا حاضر شد تا در مورد مانع تراشی در اجرای عدالت پاسخ دهد.

در این پرونده، او متهم است که تلاش کرده با پرداخت رشوه به «نستور سرورو» مدیر سابق بخش بین الملل پتروبراس از طریق «دلسیدیو آمارال» سناتور مجلس، شهود سرورو را از ادای شهادت باز دارد.

دا سیلوا با اذعان به اینکه چندین بار با آمارال در دفتر موسسه لولا در سائوپائولو دیدار کرده، تصریح کرد این به دلیل سناتور بودن آمارال بود و هیچ گاه ، نام سرورو که گفته می‌ شود لولا بر وی نفوذ داشته ، به میان نیامد.

وی همچنین خود را به دلیل اتهامات پی در پی وارده ، قربانی یک کشتار قلمداد کرد و افزود : شما نمی‌ دانید که این چه ترسی‌ است که هر روزی که روزنامه ها را در مقابل درب منزل می‌ بینم به من بگویند که باید به زندان بروم.

بنابراین گزارش، دادستانی برزیل اعلام کرد دا سیلوا به اتهام تدوین و اجرای طرح رشوه ‌خواری، دریافت کمیسیون از معاملات دولتی و پولشویی در ارتباط با فعالیت شرکت نفتی 'پتروبراس' تحت پیگرد قرار گرفته است.

وی متهم است که با اجرای این طرح باعث شد تا 13 میلیارد دلار به این شرکت، سهامداران و خزانه دولت برزیل خسارت وارد شود.

سابقه پرونده پتروبراس به حدود دو سال پیش باز می‌گردد که اعلام شد شماری از مقامات دولتی و سیاستمداران برزیلی، که اکثر آنان از اعضای حزب کارگران بودند، در ارتباط با دریافت رشوه از شرکت پتروبراس بین سال های 2003 تا 2010 تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

این افراد متهم هستند که به ازای دریافت رشوه و کسب کمک مالی برای حزب کارگران، از موقعیت خود برای اعطای قراردادهای پرسود به شرکت‌های خصوصی سوءاستفاده کرده بودند.

دادستانی برزیل افزود: دا سیلوا شخصا مبلغی بیش از یک میلیون دلار و یک منزل مجلل را به عنوان رشوه از یک شرکت مهندسی دریافت کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار