مقام ناتو: حضور در استونی در پاسخ به اقدامات روسیه است

فرمانده نیروهای ناتو در اروپا گفت حضور این پیمان در استونی در پاسخ به اقدامات روسیه دراوکراین صورت گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ژنرال 'کورتیس اسکاپاروتی' فرمانده نیروهای ناتو در اروپا شامگاه سه شنبه اعلام کرد که حضور نیروهای ناتو و آمریکا در استونی در پاسخ به آنچه که وی تجاوز روسیه به کریمه و اوکراین خوانده, صورت گرفته است.

'کورتیس اسکاپاروتی' که در استونی حضور دارد در کنفرانس مطبوعاتی در تالین پایتخت استونی افزود: حضور ما در استونی و برگزاری رزمایش و آموزش در این منطقه به منظور آمادگی برای دفاع و انجام عملیات واکنشی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این که آمریکا به تعهدات و پیمان های خود درقبال کشورهای عضو ناتو پایبند است, گفت: به منظور حمایت از استونی - کشور هم پیمان خود - براساس برنامه, نیروهای حاضر در استونی را با نیروهای جدید در چارچوب عملیات «اراده آتلانتیک» جایگزین کرده و زیرساخت های نظامی را تقویت می کنیم.

ستاد کل نیروهای دفاعی استونی ماه گذشته در بیانیه ای از ورود محموله بزرگی از تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا خبر داد.

بر اساس برنامه اعلام شده، نظامیان آمریکایی تا بهار آینده در استونی می مانند تا با نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جایگزین شوند که درصدد است 1200 نظامی خود را در این کشور حوزه بالتیک مستقر کند.

آمریکا و ناتو از سال 2014 با اجرای راهبرد نفوذ نظامی در شرق اروپا، سامانه های موشکی در لهستان و رومانی مستقر کرده اند و همچنین برنامه استقرار نظامیان را به صورت موقت یا دائمی در سه کشور حوزه بالتیک شامل استونی و لتونی (هم مرز روسیه)، لیتوانی و همزمان گرجستان و مولداوی پنج جمهوری شوروی سابق اجرا می کنند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار