اردبیل؛

آغاز طرح نوروزی امداد و نجات در استان اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از آغاز به کار طرح نوروزی امداد و نجات استان با حضور روزانه ۷۵ نفر امدادگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام غیبی گفت: در طرح امداد و نجات هزار و ۷۶۰ نفر روز امدادگر در جاده‌ها مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: در طرح امداد و نجات هلال‌احمر ۲۰ خودرو آمبولانس و ست نجات و ۱۰ خودرو پشتیبان پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل تاکید کرد: در نوروز امسال یک فروند بالگرد نیز در استان مستقر شده و در عملیات ضروری به کار گرفته می‌شود.

غیبی با بیان اینکه در طرح ایمنی و سلامت هلال‌احمر نیز ۲۴۰ نفر در طول ۲۵ روز فعالیت خواهند داشت، اضافه کرد: ۱۵ خیمه نماز، ۱۵ خیمه راهنمای مسافر و ایستگاه فشارخون و ۱۵ خیمه محیط دوستدار کودک در ورودی و خروجی شهرها دایر می‌شود.

وی از توزیع قبله‌نما، بروشور، کلاه، کیسه‌زباله دوستدار محیط ‌زیست، کیف کمک‌های اولیه کوچک، بادکنک و اقلام فرهنگی در چادرها برای مسافران خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین به اجرای طرح خادم (خانواده‌های آماده در مخاطرات) اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح تقویم آموزشی و بروشورهای اطلاع‌رسانی توزیع می‌شوند.

غیبی به اجرای طرح پزشکیار نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۳۰ پزشک از استان برای استقرار در پایگاه‌های بین‌شهری هلال‌احمر و امدادرسانی رایگان به مسافران اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: طرح نوروزی هلال‌احمر استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فرودین ماه ۹۶ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار