نوروز کاخ نیاوران بدون صاحبقرانیه

نوروزِ نیاوران بدون «صاحبقرانیه» برگزار می‌شود،از ۳۰ اسفند تا ۱۵ فروردین می‌توانید از هر کدام بناهای تاریخی در سه کاخ موزه‌ی «گلستان»، «سعدآباد» و «نیاوران» دیدن کنید.

نوروز کاخ نیاوران بدون صاحبقرانیهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوکاخ‌موزه بزرگ تهران و تنها اثر جهانی شده‌ پایتخت امسال هم درهای خود را به روی گردشگران داخلی و خارجی باز می‌گذارند و هرکدام قرار است هرچه را که دارند برای نمایش ارائه کند. 

رحمت‌الله رئوف، رئیس کاخ موزه نیاوران گفت:مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران در نوروز ۹۶ سه موزه‌ی «کاخ اصلی»، «کاخ احمدشاهی» و «موزه جهان‌نما» را برای بازدید آماده کرده است.

با توجه به مرمت کاخ صاحبقرانیه و نیز محدودیت فضای کتابخانه سلطنتی به ویژه در نوروز این دوفضای نامبرده در پکیج بازدیدگردشگران قرار ندارد.

در این ایام فقط محققان اجازه‌ی استفاده از این بنای تاریخی را دارند، چون حضور زیاد افراد در فضای کوچک کتابخانه سلطنتی علاوه بر بروز آسیب‌های احتمالی، امکان وارد کردن آلودگی از هر نوعی را به این مکان تاریخی به دنبال دارد.

او تاکید کرد:گردشگران داخلی در زمان بازدید نوروزی باید از پکیج‌های نوروزی استفاده کنند و هیچ امکان استفاده‌ای برای تخفیف‌های سالیانه ندارند.
محمدرضا کارگر، سرپرست مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی سعدآباد و مدیر اداره کل اموال منقول فرهنگی تاریخی نیز اعلام کرد:

همه‌ی ۱۵ کاخ موزه‌ی این مجموعه ی فرهنگی تاریخی در نوروز ۹۶ فعال هستند.

منبع:کجاور

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار