رئیس کمسیون آموزش مجلس:

سیستم‌های بیولوژیک برای برطرف کردن ریزگردها استفاده شود/دولتها در مقابله با ریزگردها کوتاهی کردند

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با ریزگردها یک موضوع کاملا علمی است و باید در این زمینه با استفاده از سیستم‌های بیولوژیک مسئله ریزگرد را برطرف کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدمهدی زاهدی  رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری آب اصحاب رسانه در اهواز با بیان اینکه خوزستان حق زیادی به گردن ملت ایران دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه ریزگردها نه تنها آموزش بلکه مهمتر از آن بهداشت و سلامت مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد و خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده است موضوع ریزگردها باید به صورت کلی برطرف شود.
 
وی با بیان اینکه راه حل مقابله با ریزگردها از لحاظ آموزشی مانند مسکن عمل می‌کند، افزود: ریزگردها سبب تعطیلی مدارس شده و برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده و تسهیلات ویژه کنکور برای دانش‌آموزان خوزستان مانند مسکن است و اصل قضیه این است که باید با اصل ریزگردها مقابله کرد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توصیه 18 سال قبل مقام معظم رهبری به اجرای طرح 550 هزار هکتار گفت: از 18 سال قبل مقام معظم رهبری به اجرای طرح 550 هزار هکتار توصیه کرد اما اکنون بعد از 18 سال کمتر از 20 درصد از این طرح انجام شده اگر این طرح همان زمان اجرا می‌شد ضمن اینکه مشکل ریزگردها را به حداقل می‌رساند از نظر کانون‌های داخلی می‌توانست مولد اشتغال شود و کلی حوزه اقتصاد پایدار خوزستان را بدون نگاه به نفت متحول کند.
 
وی تصریح کرد: همه دولت‌ها در به ثمر رسیدن طرح 550 هزار هکتاری کوتاهی کردند به رغم اینکه دولت فعلی وعده‌هایی داده شد اما متاسفانه در این دوره هم نتوانستند کار جدی برای اجرا طرح انجام دهند و طرح‌های موقت و از رده خارج را برای مقابله با ریزگردها پیاده کردند در حالی که مقابله با ریزگردها یک موضوع کاملا علمی است و روش‌های کلاسیک  مانند مالچ نفتی برای حجم زیاد پاسخ‌گو نیست همچنین باید در این زمینه با استفاده از سیستم‌های بیولوژیک مسئله ریزگرد را برطرف کنیم.
 
زاهدی عنوان کرد: خوشبختانه افراد شاخصی مانند پروفسور کردوانی در این زمینه کار کرده و چه خوب است که این دولت حرف این دانشمندان را بشنود همچنین لازم است بخشی از دانش شرکت‌های دانش بنیان را برای برطرف کردن مشکلات مردم استفاده کرد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.