انگلیس به دنبال عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران

مقامات انگلیس از تلاش برای یافتن راه‌هایی برای انجام معاملات تجاری و عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران خبر داده‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس، روز چهارشنبه (25 اسفند) گفت این وزارتخانه به بررسی چگونگی عادی‌سازی «کانال‌های مؤثر پرداختی» در رابطه با تعامل تجاری با ایران می‌پردازد.

وی تأکید کرد به دنبال راه‌های قانونی برای تسهیل مسیر پرداخت و دریافت با ایران است تا به این وسیله روابط تجاری را با ایران عادی کند.

 فاکس که در یک نشست پارلمانی سخنرانی می‌کرد، ابراز امیدواری کرد نتایج تحقیق کارشناسان این وزارتخانه تا پایان ماه جاری میلادی اعلام شود.

انگلیس که در آستانۀ خروج از اتحادیۀ اروپا قرار دارد، قصد دارد روابط تجاری خود را با کشورهای خارج از حوزۀ یورو گسترش دهد.

مقام‌های اتحادیۀ اروپا گفته اند مذاکرات برگزیت ساده نخواهد بود و ممکن است دسترسی لندن به بازار واحد اتحادیۀ اروپا محدود شود.

ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، اواسط ژانویه در سخنانی به تشریح راهبرد لندن برای خروج از اتحادیۀ اروپا پرداخت و گفت انگلیس خواستار عضویت در بازار واحد اتحادیۀ اروپا نیست اما خواهان دسترسی به آن است.

وی تأکید کرد انگلیس که شریک قابل اعتماد کشورهای اروپایی است، قصد دارد تا حد ممکن با دیگر کشورها وارد تجارت آزاد شود.

از سوی دیگر، با وجود توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بانک‌های اروپایی همچنان در معامله با ایران احتیاط می‌کنند. چرا که نگران جریمه‌های سنگینی هستند که ممکن است آمریکا به خاطر انجام معاملات اقتصادی با ایران برای آن‌ها لحاظ کند.

ایران و انگلیس از 3 سال پیش روابط دیپلماتیک خود را که در تابستان سال 2011 به سردی گراییده بود، از سر گرفته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار