کرمان؛

بیش از 3 هزار کودک در کرمان تحت پوشش بهزیستی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: 3 هزار و 400 کودک تحت پوشش بهزیستی استان کرمان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان ، عباس بلندی،افزود : کودکان به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر و آینده‌سازان جامعه هستند که باید مورد توجه ویژه باشند و در تمامی ادیان به ویژه دین مبین اسلام به کودکان توجه ویژه می‌شود.

وی گفت: در مراکز نگهداری شبه‌خانواده سازمان بهزیستی 80 درصد کودکان بدسرپرست هستند، یعنی سرپرست دارند اما به دلایل مختلفی صلاحیت نگهداری فرزند را ندارند.

بلندی از وجود 57 مرکز نگهداری شبه خانواده خبرداد و افزود : یک هزار و 400 کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند که با بررسی‌های انجام شده بسیاری از آن‌ها قابل ترخیص هستند و از اطرافیان وخویشاوندان کودکان که توانایی نگهداری دارند می‌توانند این کودکان را در فضای خانواده حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از مراکز بالاتر از سطح خانواده متوسط کودکان در رفاه هستند،عنوان کرد : هرگز محیط خوابگاه محیط خانواده نخواهد بود و مهم‌ترین هدف در سازمان موسسه‌زدایی و کاهش مراکز شبه‌خانواده است تا شاهد حضور کودکان در خانواده‌ها باشیم.

بلندی گفت : دو هزار کودک در خانواده‌های جایگزین از قبیل خویشاوندان نزدیک نگهداری می‌شوند که امدادبگیر بهزیستی استان کرمان هستند.

وی افزود : از بین کودکان تحت پوشش بهزیستی استان کرمان تاکنون 250 نفر از آن‌ها دانشجو در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار