ثبت خطا در انتقال خون راهکارى براى بهبود کیفیت/ مردم با اعلام خطا‌ها نگران نشوند

رئیس سازمان انتقال خون ثبت خطا و استفاده از آن را راهى براى بهبود کیفیت معرفى و از آن به عنوان یک ابزار آموزشى یاد کرد.

ثبت خطا در انتقال خون راهکارى براى بهبود کیفیت/ مردم با اعلام خطا‌ها نگران نشوندعلی اکبر پورفتح‌الله رئیس سازمان انتقال خون در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سیستم ثبت خطا در حوزه انتقال خون گفت: چندین سال است که سیستم ثبت عوارض و خطا در سازمان انتقال خون وجود دارد ولى در تمام بخش‌ها در حوزه پزشکی خطا اجتناب ناپذیر بوده، اما نکته مهم مدیریت آن است.

وی ادامه داد: خطا ابزاری برای کنترل کیفی بوده و هر عارضه‌ای که مشاهده کنیم به عنوان بخشی از فرآیند به آن توجه شده و بازنگری در صورت لزوم انجام می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون افزود: در صورتی که خطا مربوط به پرسنل باشد و مشکل در زمینه آموزش وجود داشته باشد آموزش‌ها را ارتقا می‌دهیم.

پورفتح‌الله اظهار داشت: از نگاه ما ثبت خطا، عوارض و مشکلات مرتبط با انتقال خون باید به یک فرهنگ تبدیل شود همکاران رسانه‌ای در این زمینه باید طوری عمل کنند که این فرهنگ تبدیل به نگرانی نشود و جامعه باید بداند که خطا ابزاری برای بهبود کیفیت است.

وی با بیان اینکه امروز ادبیاتی در دنیا تحت عنوان مدیریت خطا مطرح است افزود: با مدیریت خطا می‌توان عوارض را به حداقل رساند، در سازمان انتقال خون سامانه‌ای داریم که عوارض و خطا را ثبت کرده و انتشار عمومی می‌دهیم.

رئیس سازمان انتقال خون یادآور شد: نسخه رسمی و الکترونیکی عوارض و خطا در حوزه انتقال خون سالانه در انتهای سال منتشر می‌شود که ما آن را تبدیل به یک فرآیند آموزشی می‌کنیم موارد خطا را ذکر و بیان می‌کنیم که خطا را چگونه به عنوان یک ابزار آموزشی می‌توان به کار برد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.