ساری،

آمار خیره کننده ورزشکاران مازندرانی

ورزشکاران مازندرانی با رکورد 410مدال در یک سال، خیره کننده ترین سال ورزشی را ساختند اگر چه برخی از آنها غربتی جانکاه داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ورزش مازندران سال هاست که با ورزشکاران نامی خود در رشته های مختلف ورزشی آقایی می کند و هرساله با مدال آوری های متعددش جور استان های دیگر را هم می کشد تا مبادا پرچم خوشرنگ کشورمان برافراشته نشود.

امسال هم مانند سال های قبل سال خوش مازندرانی ها در ورزش بود،سالی که حتی رکورد وجد آور سال 93 هم امسال با 410 مدال تا این لحظه شکسته شد.

حسین غزالیان وزنه بردار قائمشهری با نمایشی خوب به سه مدال بین المللی فجر کاپ وزنه برداری رسید و توانست نام خود را به عنوان آورنده مدال چهارصدم ثبت کند.

علی ارسلان و محسن حاجی پور از آخرین مدال آوران سال 95 تا به امروز بودند که دو برنز جهانی از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی آوردند و باید منتظر نتایج تیم کشتی آلیش ایران اعزامی به مسابقات جهانی بیشکک بود که قرار است در جام ارکینبایف کشتی بگیرند و به احتمال فراوان در واپسین روزهای 95 واپسین میدان بین المللی را تجربه می کنند و رامین احمدی و شاگردانش بر تعداد مدال های مازندران خواهند افزود.

نخستین مدال در سال 95 را هم کمیل قاسمی در اولین روز از فروردین در مسابقات کسب سهمیه المپیک در آستانه کسب کرده بود،مدالی که با گرفتن آن چند ماه بعد نقره المپیک را برای این قهرمان در پی داشت و 5 ماه بعد از المپیک با غلبه بر حریفی از امریکا ناجی کشتی کشورمان شد تا علاوه بر قهرمانی در آوردگاه جهانی،سال 95 را برای خود به سال حماسه آفرینی تبدیل کند.

مازندران در بهترین سال مدال آوری خود در سال 93 تعداد ۳۳۴ مدال را کسب کرده بود و پس از آن در سال ۹۴ با ۲۹۸ مدال به کارش پایان داد.

ناگفته نماند که کم لطفی ها و بی مهری های برخی از مسئولان ورزش استان به چند تن از مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی و جهانی غربتی ساخت جانکاه که غفلت از قهرمانانی نظیر مجتبی عابدینی پدیده شمشیربازی کشورمان و پدیده مسابقات المپیک و مسابقات جهانی و رمضان صالحی،مجید لشگری،مرتضی مهرزاد و سعید ابراهیمی از اعضای تیم والیبال نشسته بهزیستی مازندران که مدتی قبل قهرمان ایران شدند و طلای المپیک ریو را با خود به یدک می کشند، به این امر وا داشت که سال های آینده دیگر به نام مازندران در میدان های بین المللی حاضر نشوند و چندی قبل با انتقاد از بی توجهی ها خواستار به حساب نیاوردن مدال هایشان به نام مازندران شدند که با ادامه این نامهربانی ها و کوچ قهرمانان این دیار به استان های دیگر، شاید رکورد زنی در مدال آوری در سال های آتی سخت تر و دست نیافتی تر شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار