مظفری: ما عضوی از پیکره ایران بزرگ هستیم

«سید ابوطالب مظفری» در نشست فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستانی گفت: ما هم عضوی از همین پیکره ایران بزرگ هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.

مظفری: ما عضوی از پیکره ایران بزرگ هستیم
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نشست فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستان با حضور جمعی از چهره های ادبی و هنری مهاجر در سالن «کانون ثامن» مشهد برگزار شد.

«سید ابوطالب مظفری» در این نشست وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه افغانستان را مورد بررسی قرار داد و گفت: ما در طول قرن‌ها جامعه‌ای بی‌صدا بودیم و روابط میان اقوام افغانستانی برقرار نبود و هیچ شناختی از همدیگر نداشتیم و حصار قومیت و باورها غلط فرهنگی و اجتماعی باب گفت وگو و مذاکره را میان اقوام افغانستان بسته بود.

وی ادامه داد: در مهاجرت هم ما به دلایل مختلف چنین حالتی داشتیم و جامعه‌ای بودیم ناشناخته و حتی همزبانان میزبان ما در حقیقیت ما را نمی شناختند و نمی‌دانستند که ما با چه زبانی حرفی می‌زنیم و چه ریشه‌های مشترک تاریخی و فرهنگی با آنها داریم.

مظفری تصریح کرد: ما بیش از هر زمانی دیگری باید تلاش کنیم در درون خود هم را بشناسیم و نگاه های خصمانه‌ای به همدیگر نداشته باشیم و ملت سازی را در کشور خود شکل دهیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که امروز خود را به میزبانان ایرانی خود معرفی کنیم و تلاش ما البته در این سال ها بر این بوده که به جامعه ایرانی بگویم که دوستان میزبان، ما هم هستیم در کنار شما، ما هم عضوی از همین پیکره ایران بزرگ هستیم که شما به آن می‌نازید.

این شاعر برجسته افغانستانی تصریح کرد: ما در این 30 سال تلاش کردیم که به همزبانان خود در ایران بگویم که ما هم در این موج افتخارات با شما شریک هستیم.

«محمد حسین جعفری»، مسئول خانه هنر افغانستان در این مراسم گفت: خوشبختانه بر اثر فضایی که بوجود آمده نگاه ما یک مقدار عوض شده و فعالیت فرهنگی ما در جامعه‌ای که در آن کار می کنیم به خوبی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان مهاجرت و جهاد کار فرهنگی بسیار طول می کشید تا دیده و معرفی شود اما امروز به وسیله دنیای مجازی و با حمایت رسانه ها فعالیت‌ها زود انعکاس پیدا می‌کند.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر مؤسسات فرهنگی و هنری زیادی فقط در گلشهر مشهد فعالیت دارند و اگر فرهنگیان و متولیان، این مسیر را آگاهانه

مدیریت کنند قطعا ما نتیجه های بهتری خواهیم گرفت.

فارس نوشت:«رضا حیدری شاه بیدک»، مسئول گروه عکاسان مهاجر نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله عکاسان مهاجر گفت: این مراسم به منظور پاسداشت از حضور چهره های فرهنگی و هنری جامعه مهاجر که در روز های اخیر در سطح جهانی و ملی درخشیده‌اند برگزار شده است و ما مفتخر هستیم که چنین سفیران و شخصیت‌هایی در دنیای مهاجرت داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.