ساری؛

استقرار هفت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در نوروز

جمیعت هلال‌احمر آمل در نوروز 96 برای رفاه مسافران هفت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دراین شهرستان مستقر می‌کند.

جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از استقرار هفت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در ایام نوروز برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در شهرستان آمل خبر داد و گفت: طرح خدمات سفر نوروزی جمعیت هلال‌احمر در 2 محوریت طرح ملی امداد و نجات نوروزی و طرح ملی ایمنی سلامت و راهنمایی مسافران نوروزی به ارایه خدمات مسافران نوروزی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در محور هراز چهار پایگاه امداد و نجات نوروزی در کیلومتری 110 پایگاه پلور، 85کیلومتری رینه، 75 کیلومتری گزنگ و 55 کیلومتری کهرود فعالیت دارند،افزود: 2 پایگاه ایمنی سلامت و راهنمایی مسافران در 2 ورودی و خروجی شهرستان یعنی منطقه محمدآباد روبه‌روی پلیس‌راه جدید آمل و بخش دابودشت در پیرامون بخشداری مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با تاکید براینکه برپایی این پایگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به تصادفات جاده‌ای، آتش‌سوزی، گم شده در جنگل و قله دماوند است گفت : به منظور پشتیبانی همه نیروهای امدادی در زمان بحران یک تیم عملیاتی با تجهیزات کامل امدادی در مکان جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به طور شبانه‌روز استقرار می‌یابند تا در صورت نیاز به ارائه خدمات بپردازند.

نیکزاد با اشاره به اینکه هر یک از پایگاه‌های امدادی مجهز به سه قسمت برپایی چادر نماز، کلبه کودک و اسکان اضطراری می‌شوند، افزود: در نوروز 96 طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با شعار بهرفت یعنی بهبود رفتارهای ترافیک سعی در دعوت مردم به آرامش و رعایت قانون در رانندگی و نکاتی مربوط به ایمنی در سفر است که طی آموزش رفتاری چند دقیقه‌ای و پکیج‌های آموزشی آماده شده به مسافران به اجرا در می‌آید.

وی گفت : 50 نفر از نیروهای امدادی داوطلب و جوانان امدادگران هلال‌احمر شهرستان آمل از 25 اسفندماه تا 17 فرودین ماه به مدت 21 روز آماده ارایه خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر آمل 12 و 13 فرودین 96 در کنار توزیع نایلون زباله به منظور حفظ طبیعت، تیم‌های سحاب در حرکت‌های امدادی بشر دوستانه به شکل تیم‌های دونفره به همراه دوچرخه با کیف‌های کمک‌های اولیه در سه پارک هلومسر، میرزا کوچک‌خان و دهکده طلایی حضور یافته تا در صورت حادثه مسافران به کمک‌شان بروند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار