هشدار عفو بین الملل به ترامپ در خصوص وقوع جنایات جنگی در یمن

سازمان عفو بین الملل هشدار داد ترامپ در صورت اجرایی کردن قرارداد فروش تسلیحات به عربستان، در جنایات جنگی علیه مردم یمن شریک خواهد بود.

هشدار عفو بین الملل به ترامپ در خصوص وقوع جنایات جنگی در یمن

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ سازمان عفو بین الملل از "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا قراردادهای فروش تسلیحات به عربستان و بحرین را وتو کند. 

این سازمان هشدار داد در صورت اجرایی شدن قرارداد تسلیحات، آمریکا در جنایات جنگی علیه مردم یمن شریک خواهد بود.

"مارگارت هوآنگ"، مدیر اجرایی سازمان عفو بین الملل در آمریکا گفت: تایید قراردادهای تسلیحاتی به تعویق افتاده از سوی رئیس جمهور آمریکا به مثابه ریختن بنزین در خانه آتش گرفته و بستن همه درها به روی خود است.

وی ادامه داد: آمریکا باید روند فروش تسلیحات به کشورهایی که حقوق بشر را نقض می کنند، متوقف کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه های پایانی تصدی خود، در مخالفت با کنگره، طرح 300 میلیون دلاری فروش تسلیحات به عربستان و بحرین را وتو کرد. این در حالی است که دولت ترامپ پیش نویس نهایی این طرح را برای تصویب آماده می کند.

ائتلاف متجاوز سعودی طی دو سال گذشته با حملات مکرر و کشتن غیرنظامیان یمنی، جنایات جنگی گسترده ای را در این کشور مرتکب شده است. با این حال، هم‌پیمانان عربستان در جنگ علیه یمن مدعی شده اند، ائتلاف سعودی غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهد و صرفا به مواضع تروریستها حمله می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار