آبادان؛

یادمان والفجر8و غواصان شهید

دفاع مقدس گنجی است که آن را باید در راهیان نور استخراج کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛اروند کنار شهر/بخش در شهرستان آبادان که در 52 کیلومتری جنوب شرقی آبادان قراردارد.شهر اروند کنارکه قبلا قصبه یا گسبه نام داشت قصاب النصار هم میگویند.

نزدیکی اروند کنار به شهر فاو که مهمترین محور ارتباطی عراق به خلیج فارس است ،براهمیت جغرافیایی این بخش به ویژه در زمان دفاع مقدس افزود.به نحوی که با آغاز جنگ بخش و شهراروند کنار عملا به محاصره دشمن درآمد.که با مقابله رزمندگان و شکست حصر آبادان تهدید عراقی ها برتصرف اروند کنار از بین رفت و بهمن شصت و چهار رزمندگان برای عملیات والفجر هشت آماده شدند.

دختر نوجوانی که برای اولین بار به منطقه ی یادمانی والفجر8 آمده بود گفت:حال و هوای اروند حال و هایی عجیب است،برای آن مردان دلاور کشورمان این جنگ دوجانبه بوده است،جنگ با آب و جنگ با دشمن.و افزود:دشمن درصدد ضربه زدن به این انقلاب است و یکی از راه های جلوگیری از نفوذ دشمن توجه به ارزش های والای شهدااست.

وی تاکید کرد:ما جوانان باید از این اسطوره های بزرگ درس فداکاری و زندگی کردن را بیاموزیم علی الخصوص از این مردانی ک دریایی بودند اما دل به اقیانوس ها سپردند و بادستانی بسته آسمانی شدندو این اردوهای راهیان نور تاثیر زیادی در زندگی ماجوانان دارد و این حضور بهترین فرصت برای شروعی دوباره و آغازی بهتر است.

جمعی از خانواده های شهدا ی مدافع حرم نیز به منطقه ی والفجر آمده بودند.

مادر یکی ازین شهدای مدافع حرم  گفت:اینجا بهشت است و خاک اینجا مقدس است.

درروزهای پایانی سال لطف خداو شهداست که دلتنگی خودرا در کربلای ایرانی باز کنیم،ای کاش همه ی مردم بیایند و اینجارا ببینند،که شهدا چطور جان خودرا در کف دست گرفتند و دردفاع از انقلاب و اسلام از خانه و خانواده هایشان گذشتند.

بی قراری های توام با صبر مادر آدم را متعجب میکند.وی اشک هایش را با گوشه ی چادرش پاک کرد و گفت:پسرم بدون خداحافظی به سوریه رفت،و وقتی از اوپرسیدند،چرا بدون خداحافظی آمدی گفته بود،اگر برای خداحافظی به دیدار مادرم میرفتم نه من میتوانستم از او دل بکنم و نه او میتوانست طاقت بیاورد ،برای همین نرفتم.

وقتی به اروند کنار پا میگذاری غوغا را میتوان هنوز در عمق اب ها حس کرد.عملیات والفجر هشت مهمترین و طولانی ترین عملیات دفاع مقدس بوده است که 78 روز به طول انجامید.

این عملیات بزرگترین عملیاتی بود که رزمندگان توانستند منطقه بسیار مهمی از خاک عراق (دومین بندر استراتژیکی)عراق را به تصرف خود دراورند.

 یکی از همرزمان شهدای غواص که با دلتنگی فراوان به اروند کنار آمده بود نیز گفت:وداع با شهدای غواص وداع با کسانی نیست که 29 سال پیش در سرمای زمستان با دستان بسته به شهادت رسیدند،بلکه دیدار با دوستان و رفیقانیست  که بدون هیچ چشم داشتی رفاقت و شجاعتشان را به ماثابت کردند.آن ها قهرمانان و اسطوره های این سرزمینند،و حضور مردم در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق مقدس تبلور شعار من انقلابی ام است.و برای مردم به خصوص جوانان دارای پیام است ،اینکه باید انقلابی بود و انقلابی ماند.

پسر جوانی  در تایید صحبت های این رزمنده در خصوص انقلابی بودن نیز گفت:ما انقلابی هستیم و مهر ولایت با ماست،و دلبسته به این انقلاب و اسلام و آرمان های والای این انقلاب و شهدا هستیم و در ادامه گفت:این سفر پر جاذبه سالیان سال است که مسافران زیادی را از همه مناطق دنیا به سوی خود میکشد و سبب این سفر تنها رابطه ی قلبی با شهداست که آنها را ب سوی خود میخواند و یقین دارم اگر شهدا نظر نمیداشتند پایمان به این مناطق مقدس نمیرسید.

وی همچنین افزود: شهیدان همه مارا میبینند و ما باید با بازگشت ازاین سفر معنوی مراقب باشیم تا راه انان را با اخلاص و الگو گرفتن از آنان ادامه دهیم و گرنه این سفرها دستاوردی برلیمان نخواهند داشت.

یکی از زائران سرزمین نور نیز افزود:همه ی خوبی هاو بدی ها در شهیدان خلاصه شده است.  من  در بدو ورود و سفر به این مناطق به خودم گفتم چرا زودتر به این مناطق نیامده ام،تا با واقعیت جنگ اشنا شوم اما خوشحالم که در این سفر با تمام وجودم درک کردم که شهیدان چه سختی ها و دشواری هایی را تحمل کردند،تا امنیت کشورمان پایدار بماند.

شهدای با روحی بزرگ و اراده ی پولادین و اعتقادی راسخ به آرمانهایشان هستی خودرا در طبق اخلاص گذاشتند،و برای دفاع از تاک پاک وطن و آسایش مردم از جان خود گذشتند.

دشمنان ایران سالهاست که نتیجه ظلم به ایرانیان را میبیبند و در اتش آن میسوزندو به این نمی اندیشند که سرمنشا گردابی که در ان افتاده اند از کجاست.و این فریاد خون شهیدان ایران زمین است که می جوشد و اسمان کربلا را سرخ فام کرده است،این پاسخ خون دلیر مردانی است که زنده به گور شدند ولی یک گام از دفاع از مال و جان و ناموس و خاک میهن شان عقب ننشستند.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.