عرضه محصولات کنسرسیوم و خوشه‌ فرش فارس در شانگهای چین

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از عرضه توانمندی ها و محصولات کنسرسیوم و خوشه‌ فرش دست باف فارس و کشور در نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای چین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به سفر هیات تجاری شانگهای چین به کشور گفت: در این سفر که با محوریت گروه "هوبی" برای آماده‌سازی مقدمات کار شانگهای و هماهنگی با طرف‌های ایرانی برگزار شد، این هیات از شهرهای تهران، شیراز و اصفهان بازدید و فرش دستباف ایران بعنوان یکی از محصولات مهم مدنظر این هیات قرارگرفت.

قنبری با اشاره به نشست مشترک اعضای کنسرسیوم و خوشه فرش فارس با هیات تجاری و بازرگانی چین در شیراز افزود: در این جلسه هیات چینی علاقمندی خود را برای حضور فرش دستباف در نمایشگاه شانگهای اعلام کردند.

وی ادامه داد: حضور فرش دستباف ایرانی در بازار چین از برنامه‌های مشترک مهم بین خوشه‌های فرش دستباف استان‌های کشور بوده است که برپایی پاویون کنسرسیوم‌های فرش ایران در دموتکس شانگهای ۲۰۱۷ می‌تواند آغازی مناسب برای این منظور باشد.

قنبری با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای در اردیبهشت‌ماه 96 بیان کرد: افتتاح این مرکز فرصت مناسبی برای عرضه فرش دستباف ایرانی به چین فراهم و استفاده از این فرصت همراه با مشارکت و همکاری با تجار فعال در چین می‌تواند بستری مناسب جهت عرضه محصولات خوشه‌های فرش استان‌های کشور باشد.

وی اظهار داشت: کنسریوم و خوشه فرش دست باف فارس به همراه  خوشه‌های فرش دستباف کشور  ضمن حضور در دموتکس شانگهای برای حضور در بازار چین اهداف بلند مدت داشته و امیدوارند تا با عرضه محصولات خود در اولین مرکز تجاری ایران در شانگهای بتوانند از فرصت ایجاد این مرکز برای حضور موثر در بازار چین استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: شانگهای یکی از مهمترین شهرهای چین است و اکثر شرکت‌های بزرگ در این شهر دارای دفاتر تجاری هستند و این شهر با دارا بودن ۲۵ میلیون جمعیت دارای ظرفیت مناسبی جهت عرضه فرش دستباف ایران و فارس  بوده و به دلیل افزایش طبقه مرفه در چین تقاضا برای خرید فرش دستباف در این کشور با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

همچنین هیات تجاری چینی برای آشنایی با مراحل تولید فرش دستباف ایرانی با هماهنگی خوشه فرش دستباف فارس از دو واحد تولیدی تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس بازدید کردند.

نمایشگاه تخصصی دموتکس شانگهای یکم تا سوم فروردین‌ماه 96 برگزار و نخستین مرکز تجاری ایران در شانگهای در اردیبهشت ماه 96 به بهره برداری می رسد.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار