شکایت خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر از عربستان

خانواده‌های 800 نفر از قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر، با تنظیم دادخواستی ریاض را به همدستی در طراحی و اجرای مهلک‌ترین حمله تروریستی در خاک آمریکا متهم کردند.

شکایت خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر از عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه فاکس 43، هشتصد نفر از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، با تنظیم دادخواستی عربستان -متحد نزدیک واشنگتن- را به همدستی در طراحی و اجرای مرگبارترین حمله تروریستی در خاک آمریکا متهم کردند. 

۱۵ نفر از 19 عامل تروریستی حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱، اتباع عربستان سعودی بودند. اسناد طبقه‌بندی‌شده «اف‌بی‌آی» که سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد شماری از این افراد با سفارت عربستان در واشنگتن در ارتباط بوده‌اند.

حملات 11 سپتامبر عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، توسط گروه تروریستی القاعده در خاک آمریکا صورت گرفت. صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.  هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون، به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر «نیویورک» زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه  مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند.

تروریست‌ها هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون، واقع در «ارلینگتون» در ایالت «ویرجینیا» زدند. هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک «شنکسویل»، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده ‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت «واشنگتن»، پایتخت آمریکا، هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند. 

قربانیان این سلسله حملات تروریست 2 هزار و 996 نفر بودند. بیش از 6 هزار نفر نیز بر اثر این حملات، مجروح شدند. بیش‌تر کشته‌شدگان این حملات، مردم عادی و شهروندان بودند که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار