سمنان؛

اقامت بیش از 59هزار مسافر در استان

بر اساس آمار تجمیعی از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون، 59 هزار و 107 نفر در استان سمنان اقامت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 19 هزار و 440 نفر در روز گذشته از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند که این میزان نسبت به سال گذشته نشانگر افزایش بیش از 100 درصدی است.
 
مریم سلمانیان افزود: بر اساس آمار تجمیعی از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون نیز 41 هزار و 86 نفر از جاذبه های استان سمنان بازدید کرده اند.
 
وی اظهارداشت: 389 مسافر و گردشگر داخلی و 40 گردشگر خارجی در روز گذشته از موزه های استان بازدید کردند و بر این اساس، میزان بازدید از موزه های استان سمنان نیز نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
 
سلمانیان با بیان اینکه در بیست و هشتم اسفند ماه 32 هزار و 233 نفر در استان سمنان اقامت کردند، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت: بر اساس آمار تجمیعی از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون، 59 هزار و 107 نفر در استان سمنان اقامت کردند.
 
سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان افزود: بر این اساس از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون 899 نفر در هتل ها، 228 نفر در هتل آپارتمان ها، 350 نفر در مهمانپذیر ها و 737 نفر در کمپ های موقت استان اقامت کردند.
 
سلمانیان تصریح کرد: در این مدت 17 هزار و 721 نفر در مدارس، 11 هزار و 627 نفر در چادرهای مسافرتی و 27 هزار و 545 نفر در سایر مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند.
 
وی افزود: در این مدت یک هزار و 9 نفر مسافر و گردشگر داخلی و 48 گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کردند.
 
استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
 
كاروانسراي لاسجرد، آرامگاه شيخ علاء الدوله، روستاي گردشگري پاده، كاروانسراي دهنمك، ميدان ارگ، خانه تدين، منطقه بنه كوه، موزه گرمسار، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، كاروانسراي مياندشت، كاروانسراي ميامي، چشمه علي، مسجد تاريخانه، غار دربند و شيرقلعه از جمله نقاط پربازديد استان سمنان هستند.
 
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.