سمنان؛

اقامت بیش از 100هزار مسافر نوروزی در استان

حدود 105هزار و ۳۵۸ نفر از بیست و ششم اسفند ماه ۹۵ تا کنون در نقاط مختلف استان اقامت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بااشاره به اینکه ۱۰۵ هزار و ۳۵۸ نفر از بیست و ششم اسفند ماه ۹۵ تا کنون در نقاط مختلف استان اقامت کردند، گفت: بر این اساس، یک هزار و ۵۰۱ نفر در هتل ها، ۳۰۳ نفر در هتل آپارتمان ها، ۵۶۵ نفر در مهمانپذیرها و یک هزار و ۲۵۹ نفر در کمپ های موقت استان اقامت کردند.

مریم سلمانیان افزود: بر اساس آمار جمع آوری شده، ۲۹ هزار و ۶۰۷ نفر در مدارس، ۲۱ هزار و ۶۱۴ نفر در چادرهای مسافرتی و ۵۰ هزار و ۵۰۹ نفر در سایر مراکز اقامتی استان، اقامت کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۱ هزار و ۷۲۳ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند، تصریح کرد: در این مدت تا کنون یک هزار و ۸۴۶ نفر گردشگر و مسافر داخلی و ۸۷ گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کرده اند.

سلمانیان یادآور شد: استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که ۷۱۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاروانسرای لاسجرد، آرامگاه شیخ علاء الدوله، روستای گردشگری پاده، کاروانسرای دهنمک، میدان ارگ، خانه تدین، منطقه بنه کوه، موزه گرمسار، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، کاروانسرای میاندشت، کاروانسرای میامی، چشمه علی، مسجد تاریخانه، غار دربند و شیرقلعه از جمله نقاط پربازدید استان سمنان هستند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.