کرمان؛

تونل انتقال آب کرمان اقدام بی نظیر قرارگاه خاتم است

استاندار کرمان گفت: اجرای طرح تونل انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران به عنوان یک کار بزرگ و تاریخی از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است.

تونل انتقال آب کرمان اقدام بی نظیر قرارگاه خاتم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیرضا رزم حسینی  در نشست بررسی روند احداث تونل انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی کشور در استان کرمان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد گفت:یکی از کارهای مدیریت استان این بوده که در بحث آب به یک راه حل منسجم دست یابیم و در این راستا با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی طرح همیاران آب تدوین و اجرایی شد.
 
استاندار کرمان گفت: افزایش بازدهی و انتقال آب به استان کرمان از مهمترین موضوعات مورد تاکید در طرح همیاران آب بوده است.
 
وی با اشاره به پیشرفت بیش از 40 درصدی طرح انتقال آب از بندرعباس به سیرجان افزود: درباره انتقال آب از دریای عمان نیز قرار شده است این آب پس از شیرین شدن در منطقه زیارت، به سد منتقل و سپس به فلات مرکزی کرمان منتقل شود که از این طریق کریدور انتقال آب در کشور ایجاد می شود.
 
استاندار کرمان گفت: دولت در تامین مالی پروژه های آبی استان کرمان به خوبی ورود کرده و یکی از دغدغه های اصلی دولت در این استان در حوزه آب است.
 
 
رزم حسینی بیان کرد: کارگاه احداث بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه به سرعت در آذرماه 94 ایجاد شد و ریاست جمهوری نیز در سفر به کرمان به اهمیت توجه به موضوع آب در استان کرمان تاکید و اعلام کردند باید در این حوزه فکر اساسی شود.
 
وی گفت: در هیچ استانی شورای آب تشکیل نشده بود و پس از برگزاری آن در استان کرمان با حضور وزیر نیرو، این شورا در سایر استان های کشور نیز برگزار شده است.
 
استاندار کرمان اظهار کرد: مردم باید آگاهی داشته باشند چه ثروتی زیر پای آنها وجود دارد و از این رو نقش ائمه جمعه در طرح همیاران آب به منظور آگاه سازی مردم به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه دادستان ها برای برخورد با چاه های غیر مجاز همکاری بسیار خوبی داشته اند گفت: تفاهم نامه یکپارچه سازی پنج هزار هکتار از اراضی استان کرمان انجام شده است که انشاءالله ادامه می یابد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار