احمدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نام‌نویسی 58 هزار و 937 داوطلب انتخابات شوراها در سراسر کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان وقت نام نویسی روز گذشته 58 هزار و 937 نفر ثبت نام کردند که 15 هزار و 562 نفر برای شورای شهر و 43 هزار و 375 نفر برای شوراهای روستا خود را نامزد کرده‌اند.

نام‌نویسی 58 هزار و 937 داوطلب انتخابات شوراها در سراسر کشور
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدید از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا در محل فرمانداری از افزایش سه برابری ثبت نام کنندکان در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل در پایان سومین روز نام نویسی خبر داد.

وی افزود: تا پایان وقت نام نویسی روز گذشته 58 هزار و 937 نفر ثبت نام کردند که 15 هزار و 562 نفر برای شورای شهر و 43 هزار و 375 نفر برای شوراهای روستا خود را نامزد کرده‌اند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هرچه به زمان ثبت‌نام نزدیک می‌شویم با تعداد بیشتری مراجعه کننده مواجه‌ هستیم گفت: وظیفه ما اجرای قانون و سلامت انتخابات است و باید از حق الناس که رای مردم است دفاع کنیم.

وی گفت: در جریان تبلیغات و انتخابات حتما باید قانون رعایت شود، این درست نیست که شاهد برخی تخریب‌ها باشیم و باید به اصل قانون و اخلاق در انتخابات پایبند باشیم.

احمدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا چند انتخابات همزمان برگزار می‌شود اظهار داشت: ما مجری قانون هستیم و قانون ما را مکلف کرده که دو انتخابات را هم‌زمان انجام دهیم، این در حالی است که انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را در 4 حوزه انتخابیه برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره ساز و کار ثبت‌نام الکترونیکی در انتخابات شوراها خاطر نشان کرد: براساس گزارشات متولیان امر 25 فرآیند برای ثبت‌نام الکترونیکی پیش‌بینی شده که در حال حاضر21 مورد آن در حال انجام است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار