افزایش بهای نفت

بهای طلای سیاه در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پری دو باریل، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدیت(دبلیو.تی.آی) که بیشتر برای قیمت گذاری نفت آمریکا به کار می رود، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه در مه با 27 سنت افزایش به 47 دلار و 97 سنت رسید.

کارل لاری از موسسه فارست اند سالیوان که در زمینه بازار نفت و انرژی فعال است در این باره می گوید دست اندارکاران بازار نفتی اکنون منتظر نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند. برخی از اعضای این سازمان نفتی قرار است در اوایل هفته پیش رو در کویت نشستی را برای بررسی اجرای توافقنامه کاهش تولید نفت میان کشورهای عضو اوپک و غیر عضو آن برگزار کنند . این توافقنامه از اول ژانویه امسال به اجرا در آمده است و نقش مهمی در جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

برخی دیگر از کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی به ویژه کارشناسان ساکسوبانک بر این باورند این طرح اوپک شکست خواهد خورد. 

برخی گزارش ها نشان دهنده افزایش 5 درصدی صادرات نفت اوپک به کشورهای آسیایی از ماه ژانویه است. در این میان از سرگیری فعالیت های چاه های نفت در آمریکا نیز در افزایش عرضه نفت به جهان تاثیر گذار بوده است و همین امر باعث شده تصمیم اوپک برای کاهش عرضه نفت به  افزایش قیمت ها منجر نشود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار