پنتاگون کشته شدن یک رهبر ارشد القاعده در افغانستان را تایید کرد

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) تایید کرده است که یکی از رهبران ارشد و کلیدی گروه تروریستی القاعده در حمله هوایی نیروهای امریکایی در افغانستان کشته شده است.

پنتاگون کشته شدن یک رهبر ارشد القاعده در افغانستان را تایید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پنتاگون روز شنبه  اعلام کرد که قاری یاسین در یک حمله هوایی نیروهای امریکایی در تاریخ ۱۹ مارچ در ولایت پکتیکا کشته شده‌است.

به گفته وزارت ایالات متحده امریکا، قاری یاسین مسؤولیت چندین حملۀ گسترده را به دوش داشته که در پی آن ده‌ها غیر نظامی و دو سرباز امریکایی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع امریکا قاری یاسین را یک چهره مهم تروریستی عنوان کرده و می‌گوید او از بلوچستان پاکستان بوده و در ولایت پکتیکا هدف قرار گرفته‌است.

به گفته پنتاگون، قاری یاسین با گروه طالبان نیز رابطه نزدیک داشته و این رهبر ارشد شبکه القاعده سازمان‌دهی و مدیریت انفجار ماه سنبله سال ۱۳۸۷ در هوتل مایورت اسلام‌آباد را هم به دوش داشته‌است.

گفتنی است که در حمله به هوتل مایورت که با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری رخ داده بود، ضمن نابودی بخش بزرگی از آن هوتل ۵۰ تن به شمول سفیر جمهوری چک و دو نظامی امریکایی در آن کشته شدند.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در بیانیه‌یی کشته‌شدن قاری یاسین را مرگ نماینده تروریستانی که اسلام را بدنام می‌کنند خوانده و گفته‌است که این گروه با هدف‌قراردادن عمدی افراد ملکی از چنگ عدالت نمی‌توانند فرار نمایند.

این در حالی‌ست که پنج ماه پیش دو تن دیگر از رهبران شبکه القاعده به نام‌های قاروق القحطانی و بلال العتابی، در حمله هوایی نیروهای امریکایی در ولایت کنر کشته شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.